آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: وقتی قیمت‌ها مرتبا بالا می‌رود چرا باید دل به تولید داخل ببندیم؟



محمدحسن آصفری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک نماینده مجلس با اشاره به ضرورت واردات برخی از کالا‌های موردنیاز برای تعدیل رفتار تولیدکنندگان داخلی، گفت: دو ماه از زمان کاری دولت سیزدهم گذشته و مدت زمان کمی نیست، مردم از دولتی که با شعار ضدفساد بر سر کار آمد انتظار کنترل تورم و گرانی را دارند.

به گزارش رویداد ۲۴، بیش از دو ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که با شعار مبارزه با فساد و گرانی بر سر کار آمد در حالی به دنبال کنترل دستوری قیمت‌ها است که پیکان تورم همچنان رو به بالاست. مقایسه قیمت‌ها پیش از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی و دو ماه پس از ریاست جمهوری او بیانگر عدم موفقیت دولت سیزدهم در کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم تا به این لحظه است.

 

گرانی بیش از اندازه برخی کالا‌های اساسی مثل لبنیات و تخم‌مرغ در هفته‌های گذشته باعث شده تا بسیاری از مردم به جای امیدواری به آینده، فعلاً قناعت را در پیش بگیرند. در این بین، برخی مانند حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان معتقد هستند سوءمدیریت هشت سال گذشته به این زودی‌ها قابل رفع نیست!

 

اما محمدحسن آصفری، نماینده اراک که خود از چهره‌های اصولگرای مجلس یازدهم است، نظرش برخلاف گفته امثال حسین شریعتمداری است؛ وی معتقد است نمی‌توان با گفتاردرمانی مردم را منتظر گذاشت.

 

واردات کالای اساسی برای مقابله با تولیدکنندگان زیاده خواه

او در این باره گفت: مردم از دولت سیزدهم توقع دارند تا شرایط را تغییر دهند. دولت آقای رئیسی باید اقدام جدی برای مبارزه با گرانی را در دستور کار قرار دهد و حقیقتاً حل مشکل برخی از حوزه‌ها که با گرانی مواجه شده‌اند امکان پذیر است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با اشاره به اقداماتی که از سوی دولت سیزدهم تاکنون برای حل مشکل گرانی انجام شده است، گفت: همتی صورت گرفت و قیمت سیمان کاهش پیدا کرد و امکان کاهش قیمت بیشتر آن نیز وجود دارد. این رویکرد در حوزه‌های دیگر هم شدنی است و باید قیمت‌ها در دیگر موارد نیز کاهش پیدا کنند. از طرفی، سوال من این است که چرا تولیدکننده‌هایی که حاضر به همکاری نیستند باز هم باید با آن‌ها همکاری و تعامل شود و اجناس آن‌ها خریداری شود؟ برخی تولیدکنندگان اعتراضشان به حق نیست و گاهی زیاده‌خواهی می‌کنند. وقتی روش و منش آن‌ها اینطور است حتماً باید واردات آن اقلام در برنامه دولت گنجانده شود.

 

چرا همچنان باید دل به تولید داخل ببندیم؟

نماینده اراک تصریح کرد: وقتی قیمت خودرو مرتباً بالا می‌رود یا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت تخم‌مرغ هستیم، چرا باید همچنان دل به تولید داخل ببندیم؟ اتفاقاً واردات مقطعی می‌تواند رفتار تولیدکنندگان این بخش‌ها را تعدیل کند. البته برخی گلایه‌ها هم به حق است؛ مثلاً افزایش نهاده‌های دامی و کشاورزی کار را سخت کرده است که ضرورت دارد با افرادی که به حق صحبت می‌کنند با تعامل بیشتری رفتار کرد. اختصاص ارز ترجیحی در این حوزه باید افزایش پیدا کند، چون اطلاعات ما نشان می‌دهد برخی تخصیص‌ها ناچیز بوده است.

 

آصفری در پاسخ به اینکه با وجود تحریم‌ها و کسری بودجه، تخصیص ارز ترجیحی برای برخی واردات امکان‌پذیر است؟ گفت: کشور با همین وضعیت، هم امکانات دارد و هم نقدینگی، اما انحصار در دست جریانی خاص است که باعث شده کشور به این وضعیت بیفتد. باید انحصار را شکست، مثل قضیه واردات واکسن کرونا.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو ماه از زمان کاری دولت سیزدهم گذشته و باید قبول کرد که مدت کمی نیست، هرچند مدت زیادی هم از راه باقی مانده است، ولی مردم انتظار کنترل تورم و گرانی را دارند. توقع از دولتی که با شعار ضدفساد بر سر کار آمد بیش از این است. از این‌رو امیدوارم، هم تیم اقتصادی دولت زودتر تشکیل شود و هم، پست‌های کلیدی سریع‌تر تعیین تکلیف شوند تا افراد با اختیارات لازم روی به تصمیم‌گیری بیاورند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------