آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

پاسخ 30 صفحه ای لاریجانی به شورای نگهبان



لاریجانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
علی لاریجانی داوطلب عدم احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری 1400 پس از آنکه دلایل شورای نگهبان را دریافت کرده است با متنی حدود 30 صفحه به تمام مسائل و شبهات مطرح شده پاسخ داده و آن را برای سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی کشور ارسال کرده است.

به گزارش فارس، پس از آنکه شورای نگهبان اعلام کرد دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی را به وی اعلام کرده است، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در متنی تفصیلی به مباحث مطرح شده از سوی شورای نگهبان پاسخ داده و مکتوب مباحث خود را برای سران قوا و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ارسال کرده است.

 

لاریجانی در متنی که حدود ۳۰ صفحه است سعی کرده به همه شبهات و سوالات شورای نگهبان پاسخ دهد. وی اظهار کرده، هرچند این قبیل اقدامات دیگر سودی برای وی ندارد اما باعث اصلاح رویکرد شورای نگهبان می‌شود.

 

پیشتر با عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، وی خواستار اعلام دلایل عدم احراز صلاحیت خود شده بود که در ابتدا واکنش سخنگوی وقت شورای نگهبان این‌چنین بود:

 

این توییت در روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ منتشر شد. لاریجانی اینگونه پاسخ داد: " مطابق دستور حاکمیتی رهبرانقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند."

 

 تذکر رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ و پس از آن اصرارهای لاریجانی و انتشار مطالبی از سوی وی جهت علنی شدن دلایل عدم احراز صلاحیت وی پرونده این ماجرا را مفتوح نگه داشت.

 

رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد خود فرمودند: " در جریان عدم احراز صلاحیّت، به بعضی از کسانی که صلاحیّتشان احراز نشده بود جفا شد، ظلم شد؛ یا به خودشان یا به خانواده‌هایشان نسبت‌هایی داده شد که واقعیّت نداشت؛ به کسانشان نسبت‌هایی داده شد و خانواده‌های محترم و عفیف، دچار مواجهه‌ی با یک چنین نسبت‌هایی شدند. خب گزارشهای خلافی بود، غلطی بود؛ بعد هم ثابت شد که خلاف است، معلوم شد که خلاف است، منتها خب در دهان مردم پخش شد و متأسّفانه در فضای مجازی -اینکه من میگویم فضای مجازی رها است، یک نمونه‌اش همین است- بدون هیچ قید و بندی این چیزها را منتشر کردند. حفظ آبروی انسانها جزو مهم‌ترین مسائل است، جزو بالاترین حقوق انسانها است. خواهشم این است و مطالبه‌ام از دستگاه‌های مسئول این است که جبران کنند. مواردی که یک گزارشی خلاف واقع داده شده مربوط به فرزند کسی، مربوط به خانواده‌ی کسی، بعد هم معلوم شده که خلاف واقع است، این را جبران کنند و اعاده‌ی حیثیّت کنند".

 

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی به وی اعلام شده است. 

 

نکته مهم دیگری که در سخنان آقای سخنگو مطرح شد این بخش است: " آنچه در بررسی صلاحیت افراد وجود داشته است، در اختیار خود آنان قرار می‌دهیم. اینکه مبنای عدم احراز چه بوده است، به دلیل مخفی بودن آرا معلوم نیست. شورای نگهبان هر پاسخی داشته باشد اعلام می‌کند و تا این‌جا هم اعلام شده اما این‌که دلیل عدم احراز چه بوده چون رای مخفی بوده ما هم نمی‌دانیم و دلیل عدم اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت‌ها نیز این است که منع شرعی و قانونی داریم نمی‌توانیم آن‌ها را اعلام کنیم".

 

به نظر می‌رسد همانطور که سخنگوی شورای نگهبان گفته است آنچه از سوی شورا به لاریجانی اعلام شده، مطالبی است که حین بررسی صلاحیت وی در جلسه شورا مطرح و به دلیل رای مخفی اعضا صرفا به مواردی اشاره شده است که در جلسه به صورت جمعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که همین امر نیز از سوی علی لاریجانی تلاش شده تا به طور تفصیلی و حقوقی پاسخ داده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------