آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سخنگوی سپاه: روایت کشته شدن «۱۰ میلیون نفر» از قول فرمانده سپاه تحریف شده است



سخنگوی سپاه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
سخنگوی سپاه با نقل روایت دیدار سرلشکر حسین سلامی با خانواده شهیدان اسدی لاری (شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی) تصریح کرد: روایت خانم اسدی لاری از این دیدار ناقص ،جهت‌دار و تحریف شده است.

به گزارش فارس به نقل از سپاه‌نیوز، در پی انتشار گفت‌وگوی زهرا امجد و محسن اسدی‌لاری مادر و پدر گرانقدر " محمد حسین و زینب اسدی لاری" از "شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی" و انتساب سخنانی به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در دیدار با آنان؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: مادر محترمه شهیدان اسدی‌لاری در بیان چگونگی دیدار و نیز سخنان فرمانده کل سپاه با وی و همسرش دچار اشتباه شده‌اند و پس از گذشت حدود دو سال از این اتفاق ( بهمن 98) نقل ناقص، جهت‌دار و تحریف شده‌ای را ارائه کرده‌اند.

 

وی افزود: در آن سال مدتی قبل از حضور سردار سلامی در منزل شهیدان اسدی لاری، بر اساس تصمیم سپاه تعدادی از فرماندهان و مسئولین طی برنامه‌ای مامور ملاقات ، عرض تسلیت و دلجویی از خانواده های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی می شوند و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته سردار سلیمانی ( معاون بازرسی سپاه ) در ساعت ۱۶ مورخ ۲۳ دی ماه ۹۸ به دیدار خانواده شهیدان اسدی لاری می‌روند و پدر بزرگوار شهیدان، آقای دکتر محسن اسدی لاری از سردار سلیمانی درخواست دیدار سردارسلامی را مطرح می‌کنند که متعاقبا پس از طرح موضوع با فرمانده کل سپاه و تاکید ایشان مبنی بر اینکه خودمان حضوراً خدمت خانواده خواهیم رسید، با برنامه‌ریزی بعمل آمده فرمانده کل سپاه در عصر پنج شنبه مورخ ۱۷ بهمن ماه ۹۸ به همراهی سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه)، سردار شریفی (مدیر ایثارگران سپاه ) و چند تن دیگر از مسئولین سپاه در منزل وی حضور می‌یابند؛ در این دیدار همچنین علاوه بر خانواده محترم تعدادی از بستگان نیز حضور داشتند.

 

سردار شریف با اشاره به گفتگوی سردار سلامی با خانواده شهید در فضایی حزن انگیز و در عین حال صمیمی خاطرنشان کرد :در این دیدار فرمانده کل سپاه با تسلیت و ابراز همدردی ، پس از شنیدن سخنان پدر بزرگوار شهیدان مبنی بر اینکه فرزندان‌شان دارای عقاید مذهبی بوده و در آیین‌های گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در کشورمان نیز شرکت کرده بودند و قصد داشتند پس از عزیمت به کانادا اقدام به برگزاری مراسمی برای سردار دلها نمایند ، با تمجید از تربیت چنین فرزندانی توسط این خانواده و طلب علو درجات برای شهیدان، آنها را انسان‌هایی ارزشمند توصیف و اجرشان را مانند شهدای وسط میدان جنگ دانستند.

 

سخنگوی سپاه تصریح کرد: اینکه مادر گرامی شهیدان به طور نادرست سخنانی مبنی بر اینکه سردار سلامی گفتند " اگر اینها نبودند چه جنگی می‌شد؟ و اگر این اتفاق (سانحه) نمی‌افتاد ۱۰ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد !! " را به فرمانده کل سپاه نسبت داده‌اند ؛ امری خلاف واقع و به دور از انصاف است.

 

سردار شریف با تاکید بر این که خانم اسدی لاری در مصاحبه خود با روزنامه شرق از اصرار زیاد سپاه برای دیدار با خانواده و عدم قبول آن و واسطه شدن یکی از اعضای خانواده برای آمدن سردار سلامی خبر می‌دهد، افزود: هرچند سپاه دیدار با خانواده های این شهدای عزیز را برای خود افتخار و تکلیف می‌داند و در این راستا اراده خود را با حضور فرماندهان و مسئولین در منازل آنان نشان داده است، اما نقل خانم اسدی‌لاری درست و دقیق نبوده و همانگونه که گفته شد پدر ارجمند شهیدان دیدار با فرمانده کل سپاه را از سردار سلیمانی (معاون بازرسی سپاه ) خواسته بودند و ایشان و همسر محترمشان خانم اسدی‌لاری حتی در تاریخ ۹ آذر ماه ۹۹ کتاب نخبگان آسمانی را که پیرامون فرزندان‌شهید خود نوشته بودند را پس از حدود یکسال از دیدار به عنوان هدیه برای سردار سلامی ارسال کرده اند.

 

وی یادآور شد: پس از انتشار این مصاحبه و ویدیوی آن، سردار سلامی با اطلاع از این رخداد ضمن تسلیت و ابراز همدردی مجدد با این خانواده عزیز و دیگر خانواده‌های معظم شهیدان پرواز هواپیمای اوکراینی، تأکید کردند: « ما نیز خود را در این ماجرا داغدار می دانیم و مطابق فرهنگ سازمانی سپاه و آموزه‌های دینی، خود را در غم آنان شریک دانسته و برای کاهش آلام همه خانواده‌های محترم از هیچ خدمت و تلاشی دریغ نخواهیم کرد.»

 

سخنگوی سپاه در پایان تصریح کرد: دشمنان ملت ایران که همواره در صدد تضعیف اقتدار، امنیت و وحدت ملی کشور عزیزمان بوده و با دستاویز قرار دادن هر ماجرایی، به عنوان دایه مهربان‌تر از مادر به تشویش اذهان و افکار عمومی می پردازند، بدانند با هوشمندی ملت فهیم ایران از جمله خانواده‌های معظم شهدای پرواز هواپیمای اوکراینی در این عرصه راه به جایی نخواهند برد و کلید واژه "سپر انسانی !" که از آغاز انقلاب تاکنون علیه فرزندان ملت ایران در این نهاد انقلابی و دیگر مدافعان وطن به کار گرفته شده است، نخ نما و شکست خورده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------