رئیس سازمان بسیج مداحان:برای تبلیغ ازدواج و فرزندآوری با روضه خانگی برنامه داریم



یوسف ارجونی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت مذهبی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گفت: در سال ۱۴۰۱ برای تقویت روضه خانگی که بستر مناسبی برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است، برنامه‌ جدی داریم.

یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تحقق مطالبات سال گذشته مقام معظم رهبری از جامعه ستایشگری کشور در راستای ترویج اهمیت موضوع خانواده و فرزندآوری اظهارداشت: بسیج مداحان در این حوزه تعداد ۱۷۰۰ مورد فعالیت تبیینی را توسط مداحان استان‌ها در قالب احادیث و روایت‌ها و سخنرانی‌های جلسات و همچنین حمایت و کمک به برپایی جشن ازدواج آسان، در راستای منویات مقام معظم رهبری عملیاتی کرد.

 

تولید ۳۸۰ اثر در فضای مجازی در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی و تربیتی

وی ادامه داد: ۳۸۰ اثر و محتوای مناسب و شاخص در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی و تربیتی، فرزندآوری، افزایش جمعیت، ازدواج آسان و آثار سوء طلاق در حوزه خانوده از سوی بسیج مداحان برای بهره‌مندی این قشر در فضای مجازی منتشر و مورد استفاده این قشر قرار گرفته است. همچنین کلیپ‌ها و نماهنگ‌های مرتبط براساس بیانات رهبری با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز تهیه و منتشر شد.

 

کمک به ۴۰ هزار و ۲۰۰ نفر نیازمند

ارجونی با اشاره به اینکه ۱۵۵ شعر و سبک با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی تولید و در اختیار مداحان قرار گرفته است، افزود: در خصوص اعطای وام، تهیه جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی نیز اقداماتی در سطح بسیج مداحان استان‌ها اقداماتی صورت گرفته است که می‌توان به بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ مورد در این حوزه‌های کمک‌رسانی اشاره داشت.

 

برپایی ۱۱۰ نمایشگاه عفاف حجاب در هیأت‌ها

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور با اذعان به اینکه در زمینه احیای سلامت خانواده بیش از ۹۰ مورد برگزاری مشاوره‌های خانواده برای مداحان، برگزاری نشست‌های احیای سلامت، برگزاری مجلس در مناسبت‌های مذهبی، مسابقات و معرفی بانوان برگزیده در حوزه خانواده صورت گرفته است، تصریح کرد: سازمان بسیج مداحان در این مدت تعداد ۳۱۳ همایش اثر بخش برای تبیین نقش مداحان و ارائه راهکار و بررسی نظرات نخبگان و مداحان اثرگذار در ضرورت تحقق تمدن نوین اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ضرورت اقناع افکار عمومی برگزار کرده است و در حوزه پوشش اسلامی نیز ۱۱۰ نمایشگاه عفاف حجاب در هیأت‌ها برگزار شد و موضوع حجاب نیز در تولید محتوای مجالس مدنظر قرار گرفت.

 

وی گفت: ۱۱۰ مورد انتشار مطالب طب اسلامی و تغذیه سالم در قالب سخنرانی‌ها و حمایت از مراکز طب سنتی اجرایی شد و در زمینه ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) نیز ۱۰۰ مورد نشست‌ مجمع‌الذکرین و مجالس عمومی مداحان در قالب سخنرانی و شعرخوانی با این موضوع برنامه‌ریزی و به اجرا در آمد.

 

کادرسازی در بسیج مداحان با توانمندسازی نوگلان حسینی و زینبی

ارجونی گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سپردن پرچم به دست نیروهای جوان بسیجی، این سازمان  از گذشته برنامه‌‌هایی جامع و بنیادی مانند توانمندسازی نوگلان حسینی و زینبی را در برنامه‌های خود دارد که هدف آن استفاده از این ظرفیت برای تربیت و کادرسازی و رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

برگزاری چهارمین دوره همایش نغمه‌سرایان اهل سنت در هرمزگان

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های متمادی برروی بحث وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه‌افکنی در سطح جامعه تاکید داشته‌اند، گفت: برای ایجاد ملزومات وحدت، بسیج مداحان ۳ سال است که همایش نغمه‌سرایان اهل سنت را در استان‌های کردستان و گلستان برگزار کرده و تلاش داریم برای سال بعد نیز این همایش را در استان هرمزگان برگزار شود تا نسبت به تعمیق موضوع  وحدت نیز قدمی موثر برداشته باشیم.

 

تقویت جدی روضه‌های خانگی در سال ۱۴۰۱

وی در پایان افزود: برای سال ۱۴۰۱ و در راستای تقویت روضه خانگی که بستر مناسبی برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ازدواج و فرزندآوری است، برنامه‌هایی مضاعف تر از سال قبل برنامه‌ریزی و اجرایی کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------