آخرین اخبار سیاسی

سید محمد خاتمی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به…

غرب از سوی لابی صهیونیستی جهت برهم‌زدن توافق اولیه تحت فشار است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برهم‌زدن توافق اولیه

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ امروز شاهدیم که برخی از دلواپسان که مخالف مذکرات بودند امروز طرفدار تیم مذاکره‌کننده شده‌اند..!

محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده اعلام کرده است عواملی که باعث تاخیر یا تمدید مذاکرات هسته‌ای شده است به عدم ثبات در تصمیم‌گیری از طرف گروه 1+5‌باز می گردد. آنها یک بار بر یک موضوع توافق می‌کنند اما بعد از مدتی خواسته جدیدی مطرح می‌کنند. این رفتار به تعبیر تیم مذاکره‌کننده ما زیاده‌خواهی‌هایی است که برخی کشورهای اروپایی دارند. ظاهراً آنها هم از طرف گروه‌هایی مثل لابی صهیونیست‌ها تحت فشار هستند تا توافق اولیه را بر هم بزنند.

وی ادامه داد: آن چیزی که از اطلاعات عمومی و رسانه ها جهت علل تمدید مذاکره اعلام شده مربوط به همین زیاده‌خواهی‌ها و عهدشکنی‌هاست که طرف مقابل ما می خواهد به ما امتیاز کمتری بدهد و از ما امتیاز بیشتر کسب کند.عدم پایبندی به تعهدات قبلی و یا بیان زیاده‌خواهی‌ها مذاکرات را طولانی کرده است.

این فعال سیاسی همچنین گفت: زمانی که توافقنامه تهیه و امضا شود نکاتی در آن توافقنامه وجود دارد که هر دو طرف به اجرای آن موظف می شوند تداوم توافق منوط به اجرای بندهای تصویب شده است. در ایران مجلس، دولت و سایر نهادها وظایفی بر عهده دارند و در کشورهای غربی هم مجالس و کنگره‌هایشان باید نکات طرح شده در توافقنامه را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ناظرینی از دو طرف تعیین شده است که به حسن اجرای توافقنامه و پایبندی 1+5 و ایران به اصول تعیین‌شده نظارت کنند. باید همه در چارچوب توافقنامه عمل کنند.

هاشمی با بیان اینکه برخی از دلواپسان گذشته حامی دولت شده‌اند، گفت:‌ عده‌ای که در گذشته مخالف مذاکرات بودند، تغییر موضع دادند و الان از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند. رفتار آینده آن‌ها را نمی‌دانیم و قابل پیش‌بینی هم نیستند. به هر حال جریان های سیاسی ممکن است به اقتضای زمان تغییر روش و منش دهند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------