آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

واکنش وزير کشور به بازداشت چند خبرنگار



اخبار,اخبار سیاسی ,مسئولان قوه قضائيه

وزير کشور درباره دستگيري اخير چند خبرنگار اظهار کرد: من از مسئولان قوه قضائيه در اين رابطه پرسيده‌ام که آنها گفته‌اند اسنادي دارند که در حال بررسي آن اسناد هستند.

عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه نشست مشترک استانداران و روساي نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور با اشاره به اينکه قرار است مسئولان قوه قضائيه اين اسناد را به من نشان دهند، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات نبايد مسائلي که آرامش جامعه را برهم مي‌زند بوجود بيايد.
 
وي افزود: اگر قوه قضائيه اسناد محکمه‌پسند دارد بايدطبق آن اسناد اين مسأله پيگيري شود. البته آبرو و عزت مردم و منافع ملي مهم است و در چنين اقداماتي بايد بين منافع ملي و آبروي مردم تناسب ايجاد شود.
 
وزير کشور تأکيد کرد: وقتي اسناد هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته نبايد در جامعه نگراني ايجاد کرد. اگر اين فضا مديريت نشود نويسندگان و خبرنگاران دچار دغدغه خواهند شد. براي ما آرامش و امنيت جامعه بسيار مهم است.
 
رحماني فضلي در ادامه با اشاره به اينکه ما دشمن زياد داريم که آنها حتماً قصد نفوذ در مراکز مهم کشور را دارند، افزود:مسئولان مرتبط با موضوع مثل وزارت اطلاعات، سپاه، نيروي انتظامي و قوه قضائيه مسئول رسيدگي به اين امور هستند. البته ما از نظر درصد و کنترل نفوذ شرايط مطلوبي داريم و در امنيت کامل به سر مي‌بريم و طرح موضوع نفوذ از سوي رهبري براي بالا بردن حساسيت‌هاست.
 
وي همچنين با اشاره به اينکه نبايد از نفوذ براي تخريب يکديگر و اتهام زني استفاده کنيم، گفت: اگر از نفوذ سوءاستفاده شود به فرمايش رهبري جفا شده است. ما نبايد راه بيفتيم و انگشت اتهام به سمت هم بگيريم. تعريف نفوذ و جاسوس مشخص است. البته همه بايد حساس باشند ولي اين مسأله بايد از مجاري قانوني پيگيري شود.
 
وزير کشور در بخش ديگري از مصاحبه خود درباره تبليغات زودرسي انتخاباتي گفت: قانون زمان تبليغات انتخاباتي را مشخص کرده و اگر کسي قبل از آن تبليغات رسمي انجام دهد به عنوان تخلف درج خواهد شد. البته خيلي از اين فعاليت‌ها اکنون در قالب فعاليت‌هاي انتخاباتي نيست و بيشتر حالت سخنراني و حضور نامزدهاي احتمالي در مراسم‌هاي مختلف دارد.
 
وي در پايان افزود: تاکنون گزارشي درباره تبليغ زودرس نداشته‌ايم ولي اگر اين تبليغ انجام شد در ابتدا تذکر مي‌دهيم و در مرحله بعد اين تخلف درج خواهد شد. 

 

اخبار سیاسی - آریا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------