آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده مجلس: بی‌حجاب ها را جریمه نقدی کنید❗️



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان با اشاره به افزایش گشت ارشاد در خیابان‌ها می‌گوید این موضوع خواسته مردمی است و باید تعداد گشت ارشاد بیشتر هم بشود.

 به گزارش نامه نیوز، چند هفته‌ای است که حضور خودرو‌ها و ماموران گشت ارشاد تحت عنوان «پلیس امینت اخلاقی» پررنگ‌تر از همیشه شده است. در تمام ایستگاه‌های مترو و میدان‌های شهر و چهارراه‌ها، ماشین‌های ون سبز رنگ گشت ارشاد ایستاده‌اند و با آنچه «مظاهر بی‌حجابی» می‌خوانند، برخورد می‌کنند.

 

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان و نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از حامیان سرسخت گشت‌های ارشاد است و معتقد است تعداد آن باید بیشتر هم شود.

 

با حضور گشت ارشاد به شکل کنونی موافقید؟

بله، ضمناً معتقدم گشت ارشاد باید گسترده‌تر هم شود، زیرا به نظر می‌رسد از خارج مرزها، حرکتی به صورت کنترل شده در حال اتفاق است. حتی شاید آن‌ها به عده‌ای هم حقوق می‌دهند تا افرادی در ایران با کشف حجاب، سوار موتور شوند و یا آزاد در جا‌های دیگر جامعه بچرخند. از طرفی، آوردن سگ‌های زینتی و تزئینی در خیابان‌ها هم، در ادامه این پروژه است. آن‌ها با این کارشان می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی به معنای واقعی جمهوری اسلامی نیست.

 

طبق ماده ۶۰۹ و براساس قانون مجازات اسلامی، هر چیزی که ناهنجاری ایجاد کند و نظم جامعه را به‌هم بزند، باید با مقابله قاطع روبرو شود. گشت ارشاد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که قانون آن در مجلس نهم تصویب شده است، باید زیاد و فعال شوند تا جلوی بی‌نظمی‌ها گرفته و اصلاح در کشور به وقوع بپیوندد.

 

یعنی قبلا کوتاهی شده و اکنون باید جدی‌تر برخورد شود؟

دولت تدبیر و امید، نسبت به این موضوع، بی‌تفاوت بود و این بی‌تفاوتی، گسترش این جریان را به وجود آورد. دولت آقای روحانی این موضوعات را قبول نداشت و دنبال نکرد. حتی آن‌ها مقابله می‌کردند تا این گشت‌ها نباشند و امروز حضور پلیس امنیت اخلاقی و گسترده‌شدن آن، یک ضرورت است و خواسته مردمی است.

 

یعنی گشت ارشاد برآمده از خواسته اکثریت جامعه است؟

صد درصد. بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و امروز آن افراد، معتقدند که لباس اسلامی، مد اسلامی، روش و منش اسلامی باید بر جامعه حاکم شود.

 

چگونه می‌شود هم لباس فروخت هم کسی که آن را می‌خرد، دستگیر کرد؟

این حرف درستی نیست. مثلاً مغازه، لباس زیر می‌فروشد، پس افراد باید با لباس زیر به خیابان‌ها بیایند؟ لباس زیر باید با لباس رو باشد. مانتوی بدن‌نما قطعاً باید با چادر همراه شود.

 

در این شرایط نامساعد اقتصادی، برخوردهایی از این دست، واقعا دست است؟

این‌طور نیست. در زمان پیامبر اکرم (ص)، شاهد فقرترینِ مردم، اما مسلمان‌ترین آن‌ها بودیم؛ پس اقتصاد ربطی به رعایت آداب اسلامی ندارد. در آداب اسلامی، ما خمس، زکات و صدقه داریم، چون اسلام معتقد به تعادل و کمک به فقرا است. بنابراین، موضوعاتی مثل نوع پوشش نامناسب و سگ‌گردانی و... را نباید با اقتصاد مرتبط کرد. یعنی نباید بگوییم، چون چالش اقتصادی داریم باید در این مسائل مسامحه کنیم.

 

این برخوردها، هیچ بدبینی نسبت به نظام ایجاد نمی‌کند. به طور مثال در عربستان، گشت ارشاد است، آیا مردم را نسبت به حاکمیتش بدبین کرده است؟ ما کشور اسلامی هستیم و باید به اسلام عمل کنیم.

 

نحو برخورد پلیس با مردم باید چگونه باشد؟

به نظر من جا دارد تا چهار بار تذکر داده شود و بار پنجم، تعهد گرفته شود و در نوبت ششم، روی به جریمه نقدی آورد. این روند، خود به خود کنترل ایجاد می‌کند. خیلی از دختر‌ها نمی‌دادند موضوع چیست و وقتی به آن‌ها اخطار داده می‌شود، می‌گویند «چشم»

 

این «چشم» گفتن دلی است یا از سر اجبار؟

دلی است. من خودم خیلی جا‌ها نهی از منکر کردم و به من گفتند «چشم، ما نمی‌دانستیم، ببخشید»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------