آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نماینده اصولگرای ادوار مجلس: طرح «سئوال» از رئیس‌جمهور ، گامی به جلو و تاثیرگدار است



 نقوی حسینی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نقوی حسینی گفت: قطعا طرح سئوال از رئیس جمهور گامی به جلو در موضوع مدنظر خواهد بود بنابراین تأثیر دارد اما این تأثیر به اندازه خودش خواهد بود.

 به  گزارش نامه نیوز؛ سئوال از رئیس‌جمهور با ۶ محور در مجلس کلید خورده است و برخی نمایندگان مشغول جمع آوری امضا برای این طرح هستند. در این میان برخی طرح این سئوال را بی فایده می دانند و با اشاره به تجربه سئوال مجلس از محمود احمدی نژاد و حسن روحانی معتقدند «رئیسی هم به صحن علنی بیاید همان حرف های قبلی خودش را دوباره تکرار می کند بنابراین فایده ای ندارد.»

 

سیدحسین نقوی حسینی درباره میزان اثرگذاری طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: مطابق قانون اساسی سئوال از رئیس جمهور، سئوال از وزرا، تذکر به مقامات اجرایی کشور و استیضاح وزیر و رئیس جمهور و تحقیق و تفحص ابزارهای نظارتی مجلس هستند.

 

وی افزود: نمایندگان با استفاده از ابزارهای نظارتی می توانند بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. استیضاح وزیر اگر رأی بیاورد یعنی مجلس رأی اعتماد خودش را از وزیر پس می گیرد بنابراین آن وزیر باید برود و رئیس جمهور گزینه دیگری را برای تصدی مسئولیت آن وزارتخانه معرفی کند.

 

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شرایط قانونی سئوال از مقامات اجرایی یادآور شد: وقتی نمایندگان موضوع خاص را مدنظر قرار می دهند و آن را از رئیس جمهور یا وزیر سئوال می کنند. سئوال از رئیس جمهور به معنی آن است که به هر حال ما به روند اجرایی کشور انتقاد و نگرانی داریم و می خواهیم این نقد و نگرانی را مطرح کنیم.

 

وی ادامه داد: طرح سئوال با اینکه رئیس جمهور بیاید در صحن علنی هنگام تقدیم لایحه بودجه گزارشی از روند اداره کشور بدهد قطعا فرق می کند چون سئوال از رئیس جمهور حول محورهای خاصی است و نمایندگان ملت می خواهند ببینند دولت در این محورهای خاص چه اقداماتی را انجام داده و چه برنامه هایی را می خواهد برای رفع مشکلات در آینده اجرا کند.

 

نماینده ادوار مجلس با اشاره به طرح سئوال از حسن روحانی یادآور شد: محور اشتغال طرح سئوال را من از تریبون مجلس مطرح کردم و در نهایت نیز او از مجلس کارت زرد گرفت. نباید انتظار داشته باشیم وقتی مجلس در زمان سئوال از مقامات اجرایی کارت زردی به وزیر یا رئیس جمهور می دهد به آن معنی باشد که در آن موضوع انقلاب و تحولی اتفاق خواهد افتاد.

 

وی افزود: وقتی رئیس جمهور و وزیر در صحن علنی مجلس مورد سئوال قرار می گیرد تمام نیروهایش را آرایش می دهد و بسیج می کند تا پاسخ درستی به مجلس بدهد. این مسئله قطعا گامی به جلو در موضوع مدنظر خواهد بود بنابراین تأثیر دارد اما این تأثیر به اندازه خودش خواهد بود.

 

نقوی حسینی گفت: امروز فشار به مجلس و نمایندگان خیلی زیاد است و مردم می گویند «شما وکلای ما هستید، چرا ارز چنین وضعیتی پیدا کرده است، اوضاع اشتغال مطلوب نیست، گرانی ها لجام گسخته است و هر روز نیز وضع بدتر می شود بنابراین نمایندگان می توانند برای شفاف سازی موضوعات از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------