آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

مسعود پزشکیان: این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است



مسعود پزشکیان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مسعود پزشکیان در خصوص شباهت سفرهای استانی دولت سیزدهم با دولت نهم و دهمگفت: رئیسی در سفرهای استانی خود حداقل ۲۰۰ پروژه را امضا نمی‌کند؛ اما محمود احمدی نژاد آن زمان در سفر استانی خود ۲۰۰،۳۰۰ پروژه را امضا می کرد که هنوز هم همان پروژه‌ها بر روی زمین مانده است. اینکه کاری ندارد کسی بگوید من ۳۰۰ پروژه را تائید کرده‌ام؛ اما حداقل این دولت به این شدت کار نمی‌کند و به استان‌ها سفر می‌کنند و امیدی را بین مردم ایجاد می‌کنند؛ اما واقعیت این است که پولی وجود ندارد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان نماینده مجلس یازدهم به انتقاد از سفرهای استانی دولت سیزدهم، عملکرد اقتصادی دولت و تیم دیپلماسی آن پرداخت. این نماینده مجلس همچنین اذعان کرده است  که  این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است.

 

پزشکیان همچنین به نقد عملکرد دولت پرداخت و گفت: «در حالی که رییسی به استان‌ها سفر می‌کند و امیدی را بین مردم ایجاد می‌کند، واقعیت این است که پولی وجود ندارد»

 

این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی اش از عملکرد یکساله دولت جماران گفت: کافی است وعده‌هایی که در مناظرات قبل از انتخابات داده شد را با مباحث امروز چون تورم، اشتغال، مسکن، شایسته سالاری و عدالت را مقایسه کنیم تا ببینیم این وعده‌ها محقق شده است یا نه؟! یکی از آن وعده‌ها مسکن بود که گفتند سالی یک میلیون مسکن تحویل می‌دهند، اما پس از مدتی صدا و سیما در این‌باره می‌گوید، زمین آماده می‌کنیم که مسکن‌ها را بدهیم؛ حال زمین هم آماده شود به چه کسی با کدام پول می‌خواهند بدهند؟! چه کسی می‌خواهد خانه ها را بسازد؟! فردی که مسکن ندارد با کدام پول و چطور آن را بسازد؟ پول که نمی‌دهند، اگر هم بدهند وام ۱۸ درصد است؛ آن وقت آن فرد پول را چطور پس بدهد؟! اما از سوی دیگر بیکاری و تورم را مشاهده می‌کنیم که کمر بسیاری از مردم را خم کرده است.

 

استان‌ها باید توسط مدیران استانی اداره شود 

وی در ادامه، در خصوص شباهت سفرهای استانی دولت سیزدهم با دولت نهم و دهم گفت: رئیسی در سفرهای استانی خود حداقل ۲۰۰ پروژه را امضا نمی‌کند؛ اما محمود احمدی نژاد آن زمان در سفر استانی خود ۲۰۰،۳۰۰ پروژه را امضا می کرد که هنوز هم همان پروژه‌ها بر روی زمین مانده است. اینکه کاری ندارد کسی بگوید من ۳۰۰ پروژه را تائید کرده‌ام؛ اما حداقل این دولت به این شدت کار نمی‌کند و به استان‌ها سفر می‌کنند و امیدی را بین مردم ایجاد می‌کنند؛ اما واقعیت این است که پولی وجود ندارد.

 

پزشکیان تصریح کرد: این روندی که در پیش گرفته شده حرکت مدیریتی نیست؛ مدیریت، یعنی اختیار و پیگیری اختیارات.

 

وی تأکید کرد: در سطوح بالای سیاست اصولا ارتباطات بین‌المللی را حل می‌کنند. اگر امروز وزارتخانه‌های کشورهای مختلف را نگاه کنیم، می‌بینیم استان‌ها توسط مدیران استانی اداره می‌شود و دخالتی در این امور نمی‌شود. ما در تهران نشسته ایم و در امور شهرستان دخالت می‌کنیم که این یک مشکل مدیریتی است. باید اختیار به استان و شهرستان داد و بر اساس دستورالعمل مسئولیت را خواست.

 

این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است

پزشکیان در رابطه با برجام افزود: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان)اختیار دادند. ما هم می‌گوییم چرا آن را (آنگونه که می گفتید) پاره نمی‌کنید؟! چرا سفره مردم را رنگین‌ نمی‌کنید؟! مگر در دور قبل نمی گفتند برجام را باید پاره کرد و خیانت است؛ پس چرا امروز خیانت را ادامه می‌دهید، در حالی که سفره مردم بی‌رنگ‌تر شده است؟! اما من معتقدم باید برجام را بپذیریم و بیش از این ارتباطات‌های خود را درست کنیم، نه اینکه خودمان را بفروشیم. بلکه باید حرف زد و حقوق مردم را طلب کنیم. اینکه بگوییم ما با آن‌ها صحبت نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم مشکل مملکت حل نمی‌شود. این برجام از برجام دولت قبل ضعیف‌تر است. تا آنجا که من می‌شناسم بهتر از ظریف کسی را نداریم. ظریف کسی بود که سیاست خوانده، مدرک گرفته و تجربه کرده بود؛ حال این افراد کجا این تجارب را کسب کردند. آن وقت کسی که می‌دانسته و توان داشته را با کسی که این مسیر را نرفته مقایسه می‌کنید؟!

 

وی در پایان با اشاره به اینکه چرا برخی وزرا دلیل وعده‌های بی‌سرانجام خود را حسن روحانی می‌دانند، گفت: آن‌ها می‌دانستند حسن روحانی در دوره پایان مسئولیت مشکلات فراوان داشته است، اما با این وجود وعده دادند؛ اگر نمی‌دانستند حسن روحانی این مشکلات را دارد که از واقعیات دور هستند! اما اگر این مشکلات را می‌دانستند، پس چرا آنها را حل نمی‌کنند؟!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------