آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

نماینده مجلس: کشور را با تعارف و گران اداره می کنیم / همه انتظار داریم دولت خودش را اصلاح کند



 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی ابراز عقیده کرد که شیوه فعلی سیاستگذاری پولی و مالی بانک مرکزی منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لطف‌الله سیاهکلی نماینده قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در نطق خود با تبریک فرا رسیدن روز پرستار، از وزیر بهداشت و درمان خواست تا وضعیت شغلی و درآمدی پرستاران را مورد توجه قرار دهد.

 

وی تاکید کرد: دنیا، استکبار جهانی و اذناب آن‌ها بدانند که مردم ایران خدا پرست، اسلام دوست و عاشق کشور بزرگ ایران هستند و تا زمانی‌که نظام اسلامی در مسیر انقلاب، اهداف امام راحل و منویات رهبری قرار دارند، از آن دفاع می‌کنند و تا پای جان پای تمامیت ارضی کشور می‌ایستند و این عشق را نیز همگان در حوادث اخیر دیدند و دیدند که مردم چگونه صف خود را از صف تجزیه طلبان جدا کردند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: بر مسئولان است که تمام همت خود را برای اثبات کارآمدی دین در عرضه مدیریت، با پاسخگویی به نیازهای مردم بکار گیرند و به معترض مصلح احترام بگذارند، به نظرات آنها توجه کنند و و حداکثر توان کشور را مصروف حل مسائل آنها نمایند.

 

سیاهکلی اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت وظیفه داریم در مجلس حرف دل مردم را بزنیم و از حقوق آنها در تمام امور دفاع کنیم؛ مردم به بی عدالتی و تبعیض اعتراض دارند؛ یقیناً این اعتراض محترم است و سه قوه باید در اجرای عدالت و رفع تبعیض اقدام اساسی را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با اشاره به دهک‌بندی در حوزه دریافت یارانه ابراز عقیده کرد: بخشی از مردم به دلایل غیر واقعی از دریافت یارانه محرومند که اولین اقدام وزیر جدید رفاه باید رفع این مشکل باشد. یکی دیگر از اشکالات، نحوه واگذاری مسکن ملی است؛ چرا باید قیمت هر متر بالای ۸ میلیون باشد؟ وقتی کارگری در ماه کمتر از ۶ میلیون تومان حقوق می گیرد، چگونه می‌تواند برای خرید مسکن ماهی ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند؟ در دنیا بیش از ۸۰ درصد قیمت مسکن را وام می‌دهند اما سیاست‌های بانک مرکزی نه تنها وام مسکن را حل نکرده است بلکه مردم در این شرایط سخت اقتصادی نمی‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد بگیرند. درخواست تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مدت هاست تحویل کمیسیون اقتصادی شده اما نمی‌دانم چرا به صحن مجلس نمی‌آید. شیوه فعلی  سیاستگذاری پولی و مالی بانک مرکزی منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه «همه بدانیم تا ۱۰ سال آینده تعداد زیادی از مسئولان و کارمندان کشور دهه هشتادی‌ها هستند»، اظهار کرد: به راستی ما تا چه اندازه آنها را می‌شناسیم و با زندگی آنها آگاهی داریم و به آنها آموزش و مهارت مدیریت داده‌ایم و نیازهای آنها را می‌شناسیم؟ بهتر است با آنها به نرمی سخن بگوییم و آنها را مورد مشورت قرار دهیم و پاسخگوی مطالبات‌شان باشیم.

 

این نماینده مجلس با بیان این اعتقاد که «شیوه قانونگذاری در مجلس اشکالاتی دارد»، مدعی شد: قانون گذاری بصورت تخصصی انجام نمی‌شود و حتی در کمیسیون‌های تخصصی قانون گذاری تحت تاثیر فعالیت‌های سیاسی است. قانونگذاری، ریل گذاری کشور برای حل مسأله است اما این کار خیلی دقیق انجام نمی‌شود دلیل آن نیز میزان ایراداتی است که شورای محترم نگهبان به مصوبات مجلس می‌گیرد؛ اگر قرار است راجع به ساختار قوه مجریه بازنگری صورت بگیرد، بهتر است راجع‌به مجلس قانونگذاری هم تصمیم گیری شود تا ما دارای دو مجلس نمایندگان و مجلس قانون‌گذاران شویم.

 

سیاهکلی هم‌چنین معتقد است: ما کشور را با تعارف اداره می‌کنیم و این امر موجب شده تا کشور را گران اداره کنیم؛ در ابتدای همین دولت حداقل نباید به ۳ الی ۵ وزیر رای اعتماد می‌دادیم اما به دولت اعتماد کردیم و رای دادیم؛ امروز این مسأله اثبات شده و همه انتظار داریم تا دولت خودش دست به اصلاح بزند و برخی از وزرا را تغییر دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------