آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سرلشکر باقری: ارتش آمریکا ترامپ را برای جلوگیری از حمله به ایران توجیه کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سرلشکر باقری
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روزی که پهپاد زده شد، رئیس‌جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم رفت، اما اجرا نکرد و این تصمیم، حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش آمریکا و توجیهی بود که رئیس‌جمهور آمریکا شد. 

به گزارش فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ شهریور) در جلسه پرسش و پاسخ با نخبگان و اعضای هیات علمی سرباز در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مدرس نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: حرکت جوامع در همیشه تاریخ و به ویژه در سالهای اخیر به سمت بهره برداری منابع انسانی است و تاثیرگذارترین عامل در قدرت کشورها منابع انسانی است. در این میان جوانان بعنوان موتور محرک جامعه ارزش استثنایی دارند. جامعه ای که به سمت پیری می رود، نتنها قادر به پیشرفت نیست، بلکه جایگاه قبلی خود را نیز نمی تواند حفظ کند.

 

وی افزود: در جمهوری اسلامی که پایه های آن مبتنی بر جوانان بنا گذاشته شده است، باید بیش از پیش به جوانان توجه شود و اتکا به جوانان باید تداوم یابد. مقام معظم رهبری مکرراً به مسئولین تاکید می کنند که توجهتان به جوانان باید بیشتر باشد.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: سربازی یکی از مقاطع حساس زندگی فرزندان این کشور است. نگاه خوبی با عنایت مقام معظم رهبری نسبت به سربازی نخبگان در سالهای اخیر ایجاد شده است. در همه تاریخ سربازی در کشور تا پیش از سالهای اخیر، جوانان نخبه مانند بقیه به سربازی می رفتند و در وظیفه نظامی غیر مرتبط با تخصصشان خدمت می کردند که بهره وری لازم را نداشت.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه اگر برنامه ریزی درستی انجام بشود بسیاری از طرح ها و تحقیقات نیروهای مسلح توسط نخبگان قابل انجام است، اظهار داشت:  همه علم و صنعت ما در پیش از انقلاب وارداتی بود. در پیش از انقلاب نیروهای مسلح ما حلقه ای از ناتو در منطقه بود و تمام برنامه ریزی های آن توسط بیگانگان انجام می شد، اما پس از انقلاب تمام شئون کشور به دست جوانان افتاد. هیئت دولت پس از انقلاب میانگین سنی جوانی داشت، در سپاه پاسداران پس از انقلاب سن فرماندهان در دهه بیست سالگی بود و اینها همه در حالی بود که شدیدترین فشارها از سوی دشمنان بر کشور اعمال می شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با نگاه به آن مقطع و درس گرفتن از آن خواهیم توانست مسیر درستی را انتخاب کنیم. انتظارات از جوانان زیاد است؛ گسترش علم، تولید فناوری و ارتقاء رتبه تولید علم کشور، تعریف هویت ملی، کسب آمادگی برای مدیریت در کشور، ایفای نقش در برابر تهدیدات و ... از جمله انتظارات از جوانان است.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی است که ایستاده تا نظام استکباری جهان را به هم بریزد و در این حالت طبیعی است که دشمنی ها با آن زیاد باشد، تصریح کرد: فرصتهایی را که امروز کشور ما دارد در هیچ دوره ای از تاریخ وجود نداشته و جوانان باید از این فرصت استفاده کنند.

 

سرلشکر باقری افزود: در مرحله ای هستیم که یک چلّه از انقلاب گذشته و جوانانی که انقلاب کردند و جنگ را اداره کردند دیگر باید کفش های خود را بیاویزند و در جایگاه مشورتی قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، این بیانیه را نتیجه وقت گذاری، تلاش و توجه خاص مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: دو فراز مهم این بیانیه توجه به علم و توجه به جوانان بعنوان موتور محرکه کشور است. رسیدن به تمدن نوین اسلامی کار و زحمت دارد و جوانان باید وارد این عرصه شوند. پیشبرد اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به نفت از جمله انتظاراتی است که از نسل جوان وجود دارد.

 

سرلشکر باقری گفت: در این چهل سال در برخی حوزه ها مانند بهداشت و درمان، توسعه زیرساخت های کشور رشد خیلی خوبی کردیم. بالاتر از همه اینها در حوزه استقلال هم رشد خوبی کردیم . ما در منطقه نا امن جهان به سر می بریم اما کشور ما جزو امن ترین کشورهای جهان است اما این امنیت مرهون تلاش هایی هستیم. کشوری که بیشترین تهدید نظامی را دارد اینکه به جمهوری اسلامی تهاجمی صورت نمی گیرد اتفاقی نیست و بازدارندگی ایجاد شده.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت نیروهای مسلح پس از انقلاب و اقتدار دفاعی کشور در جلوگیری از وقوع جنگ، خاطرنشان کرد: روزی که پهپاد زده شد، رئیس جمهور آمریکا تا آستانه تصمیم رفت، اما اجرا نکرد و بزرگترین دروغ هم این بود که گفت برای جان 100 نفر این کار را نکردیم، در حالی که این تصمیم حاصل برآورد اطلاعاتی ارتش آمریکا و توجیهی بود رئیس جمهور آمریکا شد و برای او روشن کردند که اگر به ایران حمله کنیم در موشکی ایران چه اتفاقی می افتد، در جزایر چه اتفاقی می افتد، در خلیج فارس و تنگه هرمز چه اتفاقی می افتد، در کشورهای منطقه که ایران بازوانی را دارد چه اتفاقی می افتد.

 

سرلشکر باقری گفت: در دو جلسه 2-3 ساعته او نشسته و توجیهش کردند که نمیتواند به ایران حمله کند.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت منطقه، اظهار داشت: ما در وضعیت منطقه ای مان روز به روز در جهت تضعیف نفوذ امریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و محور مقاومت در حال پیشرفت است. امروز بخش اعظم خاک سوریه دست حکومت است و زندگی شان در جریان است.در عراق که داعش تقریبا عراق را بلعیده بود و محور مقاومت آن را شکست داد، امروز در مجلسش بحث بر سر رفت آمریکایی ها است.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در یمن، مردمان مستضعفی مورد تهاجم قرار گرفتند، اما در این سالها با خودکفایی پیشرفت کرده اند و تقریبا از هر هواپیمای مدرن جهان یکی را زده اند. حمایت و پشتیبانی معنوی انقلاب اسلامی با آنهاست اما درباره مسائلی که دشمنان درباره کمک ایران به یمن می گویند، کشوری که در محاصره است و دارو نمی توان به آنجا برود چگونه موشک ۹ متری می توان به آن فرستاد. اینها توهماتی است که برخی دارند. 

 

سرلشکر باقری در پاسخ به سوالی پیرامون ورود نیروهای مسلح به موضوع محیط زیست، گفت: طبق قانون اساسی نیروهای مسلح مسئول دفاع و امنیت کشور هستند، در بقیه موارد ما موظفیم به شرط خدشه وارد نشدن به توان دفاعی کشور، امکانات مهندسی را برای کمک در حوادث طبیعی در اختیار بگذاریم. در محیط زیست همکار و پیشگام هستیم، منتهی ما فقط کمک کننده هستیم، متولی بخش کشوری است.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان ورود نیروهای مسلح به موضوع زیرساخت های شبکه ای، گفت: نیروهای مسلح مسئولیت مستقیمی در این حوزه ندارند، اما با توجه به شناخت و مطالعه ای که داریم، قطعا توان ایجاد اینترنت ملی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات را در کشور داریم. هفتاد درصد پهنای باند ما در اختیار خارجی هاست و خودمان در را باز کرده ایم تا آنها بیایند و افکار عمومی و جوانان را مدیریت کنند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون موازی کاری در ماموریت های ارتش و سپاه تاکید کرد: فعالیت موازی در سپاه و ارتش نداریم. به عنوان مثال نیروی هوافضای سپاه کارش موضوع موشکی است، اما نیروی هوایی ارتش کارش پروازی است. برخی موارد نیاز به دو نیرو به علت شدت تهدید است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------