آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

فروپاشی اخلاق در اردوگاه اصولگرایان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,اصولگرایان

 

«سحر خدایاری» که آنگونه دردناک از دنیا رفت، بسیاری از مردم و فعالان سیاسی خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند و در خواست خود را از قوه قضائیه مطرح کردند. برخی از نمایندگان تهران در مجلس نیز ضمن اعتراض به وجود چنین مسائلی از مقامات قوه قضائیه درخواست کردند تا هرچه سریع‌تر درخصوص جزئیات پرونده آن مرحوم شفاف‌سازی کند.

 

علی مطهری و پروانه سلحشوری از جمله نمایندگانی بودند که در این باره به اظهار نظر پرداختند و به سبب همین اعتراض با هجمه‌هایی جدی مواجه شدند؛ گروه‌های توئیتری که با هویت جعلی فعالیت می‌کنند، سازمان صداوسیما که با ساخت برنامه «هویت» و گزارشی خبری در «اخبار ۲۰:۳۰» به موضوع پرداخت و برخی نمایندگان مجلس که به بهانه دفاع از قوه قضائیه به همکاران خود تاختند. ماجرا اما همین جا به پایان نرسید و روز پنجشنبه ۲۸ شهریور، نوعی فضاسازی خبری علیه پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که نظیر آن کمتر در گذشته مشاهده شده بود.

 

ابتدا برخي حساب‌هاي کاربري جعلي در شبکه‌هاي اجتماعي توئيتر و اينستاگرام ادعا کردند که پس از دستگيري يک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران مشخص شده که اين باند با مديريت برادرزاده پروانه سلحشوري اداره مي‌شد؛ ادعايي که با حمايت رسانه‌هاي وابسته به صداوسيما، چهره‌هاي اصولگرا و از همه مهم‌تر دو تن از نمايندگان نزديک به جبهه پايداري به سرعت در شبکه‌هاي اجتماعي باز نشر شد و هيچ‌کس اعلام نکرد که منبع اين خبر کجاست.

 

لشکرکشي مجازي دلواپسان

تا پيش از واکنش رسمي دو نماينده مجلس اين شايعه را نيز مي‌شد در کنار ديگر شايعه‌هايي که لشکر مجازي دلواپسان به راه مي‌اندازد قرار داد و واکنشي به آن نشان نداد. اما زماني که محمدمهدي زاهدي، نماينده مجلس و وزير علوم دولت محمود احمدي‌نژاد و ناصر موسوي لارگاني، نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي در تأييد ادعاي مطرح شده از حساب‌هاي ناشناس اظهارنظر کردند، ديگر نمي‌شد اقدام اين لشکر مجازي را خودسرانه و بدون هماهنگي به حساب آورد. ماجرا همانطور که از اظهارات اين دو نماينده پيدا بود بيشتر به انتقام مي‌ماند و به داستان مرگ مرحوم سحر خداياري بازمي‌گشت. محمدمهدي زاهدي با انتشار پستي در اين باره نوشت: «‏اتاق‌هاي فکرشان براي فرار از پاسخگويي، هر روز به دنبال حاشيه‌سازي و ايجاد دوقطبي‌هاي نخ‌نما هستند. ‎دختر آبي را مستمسک قرار دادند، تا جايي که ‎پسر فوتبالي را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند». ناصر موسوي لارگاني نيز با تأييد تلويحي انتساب فرد دستگير شده به پروانه سلحشوري تصريح کرد: «‏کسي مي‌تواند مدعي حقوق زنان باشد که حداقل يک گام مثبت براي بانوان اين سرزمين برداشته باشد. کاش به جاي پرداختن هجوياتي نظير ‎دروغ دختر آبي، حواسمان بيشتر به اطرافيانمان باشد». بسياري از چهره‌هاي جريان اصولگرا نيز به اين موضوع واکنش نشان دادند و ضمن توهين و فحاشي به نماينده مردم تهران از او مي‌خواستند تا ديگر مدعي فعاليت براي حقوق زنان نباشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسيما اولين رسانه رسمي بود که به انتشار اين اخبار پرداخت و در اين باره نوشت: «برخي از فعالان فضاي مجازي که مطالبي را با هشتگ «آقازاده ماساژور» به اشتراک گذاشتند اعلام کردند که سرکرده باند ماساژ مختلط در تهران، برادرزاده پروانه سلحشوري، نماينده اصلاح‌طلب مجلس بوده است». به رغم اين حجم عظيم فعاليت‌‌ها اما کوچکترين سندي از سوي اين افراد و مدعيان اعلام نشد و پيگيري‌هاي خبرنگار «آرمان ملي» نيز در اين خصوص به جايي نرسيد. دفتر محمدمهدي زاهدي اعلام کرد که او براي سرکشي به حوزه انتخابيه رفته و در دسترس نيست، موسوي لارگاني تلفن همراه خود را خاموش کرد و حميد رسايي در پاسخ به چرايي طرح اين تهمت عليه سلحشوري گفت: «مصاحبه نمي‌کنم».

 

انتشار تکذيبيه و سکوت مهاجمان

پس از اين هجمه‌ها شامگاه پنجشنبه پروانه سلحشوري ضمن تکذيب ادعاي مطرح شده توسط دلواپسان، خطاب به تهمت زنندگان نوشت: «في قلوبهم مرض فزادهم ا... مرضا و لهم عذاب اليم بما کانوا يکذبون (بقره10). دو برادرزاده 4 و 20 ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش 20ساله است، در نوجواني به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسيد و آخرت خود را فداي دنياي ديگران نکنيد».

 

برادر او نيز در واکنش به صحبت‌هاي مطرح شده در خصوص فرزندش طي بيانيه‌اي ادعاي بازداشت فرزندش را تکذيب و اعلام کرد که فرزندش براي تعطيلات در اهواز به سر مي‌برد. تني چند از رزمندگان دفاع مقدس و همرزمان تورج سلحشوري، برادر پروانه سلحشوري نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن انتقاد از شايعه‌سازي‌ها و بهتان‌پراکني‌هاي يک جناح سياسي در کشور خواستار عذرخواهي عاملان شدند. پروانه سلحشوري در رابطه با هجمه شديدي که اخيرا عليه او به راه افتاده به خبرنگار «آرمان ملي» مي‌گويد: «برادر من به عنوان يک بسيجي در جبهه‌هاي جنگ حضور يافت، هنوز در مغزش ترکش دارد و چون اين ترکش در جاي حساسي قرار دارد عمل جراحي او ممکن نيست. آن وقت مي‌آيند و يک سري تهمت بي‌ربط را بدون سند و مدرک خطاب به خانواده او مطرح مي‌کنند. يک برادرزاده من در تهران دانشجوي زبان آلماني است و هم اکنون براي تعطيلات در شهر اهواز نزد خانواده‌اش است. برادرزاده ديگر من هم 4 ساله است و نمي‌تواند مظنون مورد نظر آن‌‌ها باشد».

 

اين عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي معتقد است که تخريب‌هاي اخير در ادامه تخريب‌هايي مانند ادعاي دروغين حضور در هيأت مديره چند شرکت بوده و تأکيد دارد: «کاش از خدا مي‌ترسيدند. اين رفتار اگر بيانگر فروپاشي اخلاقي در جامعه نيست پس نشانه چيست؟ ببينيد چگونه اخلاق را براي قدرت ذبح کردند و دو نماينده مجلس چه تهمت‌هاي شنيعي را عليه خانواده من طرح کردند». او در پايان گفت: «اگر ذره‌اي به روز قيامت اعتقاد داشتند اين گونه راحت تهمت نمي‌زدند. اين خبر مصداق بارز نشر اکاذيب است و قويا آن را رد مي‌کنم».

 

آرمان ملی/محمدحسین لطف‌الهی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------