آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال مقامات به مدت سه هفته در مجلس دایر می‌شود/ محرمانگی ثبت اموال مسئولان در قانون ذکر شده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سامانه ثبت اموال مقامات
سخنگوی هیئت رئیسه گفت: شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال مقامات به مدت سه هفته در مجلس برای ثبت اموال نمایندگان دایر می‌شود. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسدلله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به قانون ارائه و ثبت دارایی و اموال مقامات و مسئولان نظام، گفت: مجلس شورای اسلامی سال ۹۱ طرحی را در این مورد ارائه کرد و بعد از تصویب به شورای نگهبان ارسال شد که این شورا مغایرت این قانون را با اصل ۱۴۲ قانون اساسی اعلام کرد.

 

او افزود: مجلس به دلیل اصرار بر مصوبه خود، آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرد که در آنجا در تاریخ آبان‌ماه سال ۹۴ تصویب و به قوه قضاییه ارسال شد و بعد از آن در تاریخ ۱۹ خردادماه سال ۹۸ در ۲۱ ماده و ۸ تبصره به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید و ۴ روز بعد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: باتوجه به اینکه مشمولان این قانون شامل نمایندگان، کارگزاران دولت، فرمانداران، شهرداران و ... می‌شود، قرار شد راهکار و سامانه‌ای برای ثبت اموال آن‌ها تعریف شود که بند (ز) ماده ۱ این قانون بر اجرای آن در دستگاه‌های اجرایی صراحت دارد.

 

عباسی تأکید کرد: در ماده ۳ این قانون هم اعلام شده مرکزی از سوی رئیس قوه قضاییه تعیین شده و از طریق اداره کل با رعایت سازوکار امنیتی و ظرف مدت ۲ ماه با رعایت سازوکار‌های امنیتی، حفظ صحت و تمامیت محرمانگی، این سامانه را راه‌اندازی کند به نحوی که مسئولان اموال خود را ثبت کنند.

 

او افزود: مجلس شورای اسلامی برای ثبت اموال خود اعلام آمادگی کرده و آقای لاریجانی رئیس مجلس بر اجرای صریح قانون تأکید کرده است، لذا قرار شده شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال ظرف مدت ۳ هفته در مجلس دایر شود تا نمایندگان اموال و دارایی خود، همسر و فرزندانشان را اعلام کنند.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: به دلیل آنکه این طرح از سوی مجلس ارائه و بر آن تأکید شده، منتظریم تا بعد از راه‌اندازی این سامانه و استقرار آن در مجلس، هیئت رئیسه به عنوان پیش قدم در مقابل رسانه‌ها اموال خود را ثبت کند.

 

عباسی با تأکید بر آنکه بحث محرمانگی ثبت اموال مسئولان در قانون اعلام شده است، گفت: ما نمایندگان به دلیل آنکه وکلای ملت هستیم، هر شخصی که داوطلب باشد می‌تواند اموال خود را اعلام کند.

 

او اظهار کرد: به صورت خوداظهاری اعلام شده و بعد بر اساس قانون صحت و سقم آن تطبیق داده می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------