آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: هر کارخانه‌ای که افتتاح کردیم در سایه برجام بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رییس‌جمهوری با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی من این بود که برجام نشکند، گفت: همه کارخانه‌هایی که دیروز افتتاح کردیم در سایه برجام افتتاح شدند؛ برجام چیز بدی بود که بجای ۱ میلیون بشکه نفت توانستیم ۲.۸ میلیون بشکه ‌بفروشیم؟

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه کشور در یک شرایط عادی نیست و شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سخت‌ترین سال‌ها، این روزها و ماه‌های اخیر بوده زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون برای فروش نفت و حرکت یک کشتی نفت‌کش اینگونه مشکل نداشتیم.

 

روحانی کسانی که به بودجه و به اقتصاد کشور آشنا نیستند؛ می‌گویند نفت را می توان بعد به فروش رساند اما منابع بزرگ خدادادی برای استفاده است و درب بستن و قفل کردن هنر نیست.

 

رئیس جمهوری افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ که تحریم به نفت فشار آورد، فروش آن کاهش پیدا کرد و بعد از برجام از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه نفت رسیدیم و در سال ۹۴،  ۸۰۰ میلیون دلار خرج کردیم تا چاه‌ها را روی خط بیاوریم و در سال ۹۵ بالاترین فروش را داشتیم و ایران در آن سال بالاتر رشد اقتصادی را در سطح جهان داشت.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی نفت استخراج نمی‌شود، دوباره به روی مدار آوردن چاهها سخت است، تصریح کرد: وقتی کشور با مشکلات فروش نفت مواجه می‌شود چگونه باید کشور را اداره کنیم؟ سالانه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره کشور در خزانه نیاز است و باید به همه خدمات هم پاسخ دهد و یکی از راه‌حل ها در این زمینه نیاز به ریال برای اداره کشور داریم.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: در سال ۶۴ و در جریان جنگ تحمیلی بعثی‌ها علیه ایران، ۲ هفته نفت ایران به خاطر بمباران‌های شدید قطع شد ولی این قطعی تا آخر تکرار نشد؛ آن حادثه باعث شد مسئولان عالی کشور ستاد پدافند را تشکیل دهند و در سایه تلاش همه رزمندگان آن حادثه تکرار نشد.

 

برای اداره کشور به ریال نیاز است

روحانی در پاسخ به کسانی که می‌گویند «برخی می‌گویند دولت چرا فلان کار را انجام داد یا فلان کار را با تاخیر انجام داد» اظهار داشت: بدون پول که نمی‌شود کاری کرد، بالاخره به یک منبع مالی نیاز است. 

 

وی با تاکید بر اینکه «دادن مالیات یک امر واجب است» افزود: ما فکر می کنیم خمس و زکات واجب و مالیات مستحب است و اگر از مالیات فرار کنیم زرنگی کرده‌ایم، در حالی که مالیات واجب است و مقام معظم رهبری گفتند، همه به مردم تاکید کنند که پرداخت کردن مالیات واجب شرعی و قانون است.

 

رییس جمهوری با طرح این سوال که دولت تا چه میزان می‌تواند مالیات بگیرد، ادامه داد: بالاترین درآمد مالیاتی که برای سال آینده پیش بینی شده، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است؛ اما برای اداره کشور به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و حال باید پرسید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان باقیمانده را باید از کجا آورد.

 

روحانی میزان درآمدهای دولت از محل حقوق گمرکی را حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با وجود برخی درآمدهای متفرقه، درآمدی که می‌تواند کشور را اداره کند، پول نفت است. 

 

وی تصریح کرد: اگر امروز در شرایط عادی بودیم، در هر سال به طور متوسط ۶۰ میلیارد دلار نفت می‌فروختیم و اگر هر دلار را ۱۰ هزار تومان محاسبه کنیم، مبلغی معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آمد.

 

رییس قوه مجریه اضافه کرد: اینکه پول نفت را کجا مصرف کنیم بحث دیگری است، اما کشور چگونه باید اداره شود وقتی اداره کشور به ریال نیاز دارد.

 

وی گفت: اکنون با وجود همه تلاش‌ها تنها ۳۰ درصد درآمد مورد نیاز دولت از طریق مالیات و عوارض گمرکی به دست می‌آید در حالی که در سایر کشورها درآمد مالیاتی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خزانه دولت‌ها را تشکیل می‌دهد.

 

روحانی بیان کرد: مردم باید همکاری کنند و دادن مالیات را وظیفه خود بدانند چرا که منابع حاصل از مالیات صرف امنیت، آموزش، بهداشت و درمان، محیط زیست و انرژی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه «تصور کنید به اندازه لازم در خزانه ریال داریم» اظهار داشت: ما به ارز خارجی نیاز داریم زیرا تامین بخشی از کالاها و خدمات نظیر واردات قطعات و کالاهای اساسی با ارز خارجی امکان پذیر است.

 

رییس جمهوری تامین ارز مسافرتی مردم، پرداخت حقوق ارزی به کارکنان خارج از کشور و پشتیبانی از بانک‌های ایرانی در سایر کشورها را از دیگر مصارف ارزی کشور برشمرد و گفت: در سال حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار برای واردات نیاز است که بخشی از آن همچون خرید دارو و تامین کالاهای اساسی به دوش دولت است و دولت برای آن سالی در حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند.

 

روحانی با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و دارو با ارز یارانه‌ای تامین می‌شود، گفت: کالاهای پزشکی را با ارز چهار هزار ۲۰۰ تومانی تامین می‌کنیم که البته در بازار آزاد ارز ممکن است بیشتر باشد؛ این یعنی اینکه دولت بابت واردات آن یارانه ای پرداخت می‌کند که در غیر این صورت قیمت دارو و کالاهای پر مصرف مردم همچون گوشت و مرغ و لبنیات گران می‌شود.

 

رییس جمهوری با یادآور اینکه «برخی از اقتصاددانان و نمایندگان مجلس از سال گذشته از دولت می خواستند که دلار ۴۲۰۰ تومانی را کنار بگذارد و سراز ارز تک نرخی برود، گفت: البته ارز تک نرخی فواید زیادی دارد و وقتی ارز دو نرخی است، متاسفانه در گوشه و کنارها، فسادی رخ می‌دهد اما محاسبات دولت نشان می‌داد که اگر ارز را تک نرخی کنیم، قیمت برخی اجناس و کالاهای ضروری مردم، دو برابر می‌شود و آن پولی که بخواهیم بعدا به عنوان یارانه به مردم برگردانیم نمی‌تواند کمبودها را تامین کند.

 

روحانی در عین حال خاطر نشان کرد: شاید زمانی لازم باشد ارز را تغییر دهیم، الان هم خروج تدریجی برخی کالاها را از ارز دولتی مد نظر قرار دادیم.

 

ناامید کردن مردم، تخریب و ریختن آبروی دیگران بسیار آسان است

رییس جمهوری با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) افزود: در قرآن کریم آمده که باطل ماندنی نیست و آنچه در این تاریخ می‌ماند؛ حق است و همه آرزوی ما این است که در مسیر حق زندگی کنیم و این توان و امیدی است که خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده است.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در هفته وحدت و همدلی بتوانیم از فضای معنوی این هفته و ماه به خوبی استفاده کنیم اظهار داشت: باید از این فضا برای خدمت به خلق استفاده کنیم و اگر حاصل عمر ما خدمت به مردم و هدایت یک انسان بود برای ما کافی است همانگونه که نبی مکرم اسلام به حضرت علی (ع) می فرماید« علی جان اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی؛ کافی است».

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیار مهم است از این فضا به درستی استفاده کرد تصریح کرد: ناامید کردن مردم، تخریب، ریختن آبروی دیگران بسیار آسان است اما آبرویی که رسانه‌ و تریبونی که از یک فرد و یا جمع می برد؛ برگشت آن چگونه امکان‌پذیر است؟

 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کسانی که مردم را نسبت به آینده نگران می کنند و به آنها می گویند راهی که انتخاب کرده اند، اشتباه است، گفت: این راه استکبار است که یک جمع، گروه و فردی به یک ملت رشید بگوید همه اشتباه می‌کنید و حرف یک جمع کوچک درست است.

 

وی با بیان اینکه تمام مسیری که قرآن کریم برای ما ترسیم می‌کند درست است، گفت: عزت ملی، احقاق حقوق مردم، ایستادگی در برابر دشمنان، وحدت، نشاط مردم، دروغ نگفتن حق است اما تهمت نزدن هم لازم است و در هفته وحدت باید همه دست به دست دهیم.

 

وی با بیان اینکه اداره کشور، نیازمندی‌هایی دارد اظهار داشت: وقتی دشمن برای ما مشکل ایجاد می‌کند، حرکت ما کند می‌شود و علت کندی این است که آن امکانات مالی لازم، امروز در اختیار ما نیست.

 

رییس جمهوری گفت: همه بدانند که اداره کشور، در سخت ترین شرایط است البته ما نه متزلزل شدیم و نه نگرانیم و هر چه فشار بر دولت بیشتر بشود می‌گویم خداوند ما را دوست دارد و دوست داشته که سختی‌ترین بار را بر دوشمان بگذارد.

 

وی با اشاره به برخی افتراها اظهار داشت: فردی که افترا می‌زند یک گناه بزرگ برای خود خریده و من همیشه به اعضای هیات دولت می‌گویم اگر هدف ما برای خداست نباید نگران این تهمت‌ها باشیم.

 

دکتر روحانی تصریح کرد: ما این بار سخت را به دوش گرفتیم و با امید به حق و اتکای به خدا، هیچ تزلزلی نداریم.

 

ایجاد ۸۰۰هزار فرصت شغلی در یکسال گذشته 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه نباید به اقتصاد تک بعدی نگریسته شود ، بیان کرد: بیشتر اقتصاددان‌ها می‌گفتند وقتی وارد سال ۹۸ بشویم فاجعه اتفاق می‌افتد و تورم چند رقمی می‌شود و من می‌گفتم که اقتصاد یک علم پیچیده‌ای است و اینکه کسی یک بخشی از اقتصاد را بداند دلیل نمی‌شود که همه مطالب اقتصادی را می‌داند.

 

وی اضافه کرد: کسی که سیاست بین‌الملل امروز را نداند، کسی که روابط قدرت و روحیه مردم را نداند تمی‌تواند محاسبه اقتصادی داشته باشد.

 

دکتر روحانی اضافه کرد: از اردیبهشت امسال نشانه‌های نصرت و فتح و پیروزی را مشاهده کردیم و ماه به ماه تورم کاهش پیدا کرد و رشد اقتصادی کشور افزایش یافت .

 

وی گفت: دنیا متعجب شد وقتی مشاهده کرد که ما طی یک سال گذشته با وجود همه فشارها بیش از ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم، البته هنوز مردم ما در سختی هستند. 

 

برخی ایده کوپنی کردن اجناس را داشتند

رییس جمهوری بیان کرد: در شرایط فشار و اوایل سال ۹۷ عده‌ای به ما می‌گفتند شما هیچ راهی ندارید و باید فوری اجناس را کوپنی کنید، اصرار داشتند که سیستم کشور را کوپنی کنیم اما من سیاست دیگری مد نظرم بود و گفتیم ما باید تلاش کنیم، جنس به اندازه نیاز در بازار وجود داشته باشد و مردم احساس ثبات داشته باشند و احساس کنند کشور در مسیری امید بخش و عادی است.

 

حجت الاسلام دکتر روحانی تصریح کرد: دلیل وجود کالا در بازار این است که ما ذخایر استراتژیک را به صورت مداوم رصد می‌کنیم که از کالا چه میزان ذخیره داریم، اینها را بررسی می کنیم که تا یک سال آینده، بازار کشور مشکلی نداشته باشد، که این کار را انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه اقدام دیگر افزایش قدرت خرید مردم بود اظهار داشت: طی دو سال اخیر قدرت خرید مردم پایین آمد اما همه بدانند از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول نفتی که باید در دست ما باشد، تنها یک مبلغ خیلی کمی در اختیار ما است و روشن است که این اتفاق به همه ما فشار وارد می‌کند.

 

دکتر روحانی ادامه داد: کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که برای امسال حدود ۲۰ درصد به حقوق حقوق‌بگیران ثابت اضافه کردیم که برای کارگران بیشتر اضافه شد و خواستیم مقداری گرانی‌ها قابل تحمل شود.

 

 بسته حمایتی دولت برای ۱۸میلیون خانوار ایرانی 

وی تصریح کرد: سال آینده هم مجددا ناچاریم افزایش حقوقی بدهیم و این کار را خواهیم کرد و حتما حقوق را بالا خواهیم برد تا درآمد مردم بالا رود.

 

رییس جمهوری بیان کرد: در اقدام بعدی، باید یک بسته حمایتی در اختیار خانواده‌هایی بگذاریم که فشار مالی بیشتری روی دوششان است.

 

وی افزود: دولت اگر امروز بخواهد بگوید در کشور چند خانواده وضع مالی مناسبی دارند و چند خانواده با مشکل مواجه هستند، این طبقه‌بندی را در اختیار ندارد، می‌توانیم این موضوع را دربیاوریم منتها باید همه زندگی مردم را در بیاویم و برای من هم سخت بود که اجازه دهم این اطلاعات در اختیار ارگانی قرار بگیرد.

 

روحانی اضافه کرد: همیشه گفتیم سرک کشیدن در زندگی خصوصی و اقتصادی مردم منافع و ضررهایی دارد، در هر حال می‌توانیم این را محاسبه کنیم که چه خانواده‌هایی نیازمند هستند.

 

وی گفت: در محاسبات نخستین که خطاهایی هم دارد به دست آمده که حدود ۲۵ میلیون خانوار در کشور داریم، حدود هفت میلیون آنها وضع زندگی مناسب دارند اما نه آنطور خوب، ۱۸ میلیون خانوار هم شرایط سختی دارند و ما تصمیم داریم که ماهانه به غیر از یارانه ماهانه، یک بسته حمایتی در اختیار آنها قرار دهیم، کارتهای بانکی انها را شارژ کنیم تا بتوانند لوازم ضروری خود را تهیه کنند.

 

فشار را از زندگی مردم برداریم 

رئیس جمهوری  تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که فشار را از زندگی مردم برداریم.

 

وی با بیان اینکه باید ضروریات زندگی مردم تأمین شود گفت: در روزهای اولی که رئیس جمهور شدم؛ اولین نامه‌ای که بدست من رسید؛ نیروی انتظامی برای من نامه نوشت در برخی از استان ذخایر گندم برای سه روز است و بنده ۲۰ روز اول که رئیس جمهور شدم البته قبل از مراسم تنفیذ شبانه روز وقتم را بر روی این موضوع گذاشتم و  نیز در طول این دولت گندم همواره ذخیره داشتیه ایم و تاکنون مشکلی نبوده است .

 

وی با بیان اینکه باید از یک طرف به مردم اطمینان دهیم و زندگی مردم تامین شود و به مردم یاری دهیم تصریح کرد: خوشبختانه اقتصاد عمومی جامعه به طور نسبی خوب است و دلیل آن این است که در همه زمینه‌ها پیشرفت داریم و بطور مثال امروز دیدیم که وزیر صمت اعلام کرد در زمینه فروش مس امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و زمانی که فلزات ما افزایش داشته و بیش از ۶ درصد فروش داریم؛ یعنی وضع ما خوب است.

 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه‌های زیاد در طول ۴۸ ساعت با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان در استان کرمان؛ حکایت از این دارد که وضع اقتصادی عمومی جامعه خوب است اما عالی نیست.

 

روحانی با بیان اینکه صادرات را باید بالا ببریم و واردات را به جز موارد ضروری کاهش دهیم گفت: باید روابط تجاریمان را با دنیا گسترش دهیم و فرهنگ بازاری که صادرات می‌کنیم را بشناسیم که این مهم تخصص بازاریابی می خواهد.

 

وی با بیان اینکه بازار صادرات را باید با امانت نگه داریم تصریح کرد: این نقص و عیب ما است چرا ما در زمینه بسته‌بندی عقب هستیم و در دنیای امروز آن محصولی که بازار دارد برند است و طرف به برند آن اعتماد دارد و در صادرات باید تلاش کنیم بهترین و سالم‌ترین محصول و بسته بندی را با اخلاق‌ترین کار را انجام دهیم.

 

کسی که لبخند بزند لیبرال و سازش کارش می خوانند

روحانی ادامه داد: اخلاق فقط سلام علیک گفتن و لبخند زدن نیست؛ گرچه تمام اهل بهشت لبخند می زنند و عبوس و گرفته نیست ولی البته لبخند هم در کشور ما  مشکل دارد و کسی که لبخند نزد آدم انقلابی تلقی شده و کسی که لبخند بزند لیبرال  و سازکار می‌شود.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه اخلاقی که نبی مکرم اسلام به یاد داده است مهم و باید به آن عمل کرد تصریح کرد: سرمایه اصلی ما اسلام، فرهنگ اسلام،  قرآن و اهل بیت (ع) است در این فرهنگ به ما همه آداب را یاد دادند و از دیدگاه اسلام تجسس کردن در زندگی مردم حرام است.

 

روحانی با بیان اینکه برخی از سنت‌ها را باید از خداوند یاد گفت همانگونه که در قرآن کریم آمده است خداوند راز شما را کتمان میکند بیان داشت: خداوند ما را به گونه ای خلق کرده که اسرار ما در دل ما باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند می گوید راز مردم را نگه دارید و حالا ما راز مردم را به راحتی فاش می‌کنیم این در حالی است که قانون برای محدوده خاصی است و چیزی که همه جا عمل می‌کند؛ اخلاق است.

 

 ثمرات برجام برای کارخانه ها 

رییس جمهوری خطاب به ملت ایران گفت: راه و مسیری که دولت و نظام انتخاب کرده است؛ درست است و اینکه شما سختی‌های فراوانی دارید؛ حق با شما است اما این شرایط را دشمنان برای ما ایجاد کردند و ما آغازگر نبودیم و شبانه روز تلاش می کردم که این برجام نشکند و یک عده می‌گفتند اگر برجام بشکند چه اتفاقی رخ می‌دهد در حالی که ۱۴سال برای برجام زحمت کشیده شده است و این را ما می‌دانیم.

 

وی تصریح کرد: روز گذشته هر کارخانه مهمی در  استان‌های کرمان و یزد افتتاح شدند همه در سایه برجام بودند و مدیران کارخانه ها اعلام می کردند در سایه برجام بسیاری از قطعات ما آزاد شدند.

 

رئیس جمهوری با طرح این سوال مبنی براینکه آیا برجام بد بود که بجای یک میلیون بشکه نفت، ۲میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم تصریح کرد: این دفعه در سازمان ملل یکی از رهبران کشورها به من گفت؛ در برجام نسبت به ایران حسادتمان می شد و چرایی آن را سوال کردم؛ گفت همه دنیا صف بسته اند که به ایران بیایند و شرکت‌های ما میخواستند  به ایران سفر کنند هتل‌های ایران تا ۶ ماه ظرفیت نداشتند.

 

فشار اسرائیل و پول ارتجاع منطقه ترامپ را از برجام خارج کرد 

رییس جمهوری با بیان اینکه با همه توانم و شب و روز وقت گذاشتم که نگذاریم برجام شکسته شود اظهار داشت : البته یک دشمنی آمد و به این لیوان برجام زد البته نشکست اما ترک برداشت که کار آمریکا بود و اسرائیل اعلام کرد فشار چندین ماهه ما بود که ترامپ را وادار کرد از برجام خارج شویم و عین این را عربستان هم گفت که پول ما بود که به ترامپ دادیم تا وادار شد از برجام خارج شود.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه تا چه حد برجام مهم است که بزرگترین دشمنان این نظام از قبیل اسرائیل و ارتجاع منطقه و  تندروهای داخل آمریکا که بدتر از اسرائیل بودند و این سه با هم گره خورند تصریح کرد: مردم بدانید اگر مشکل دارید؛ مشکل از جای دیگر است و از دشمنان و بدخواهان ما هستند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه همه خوشحال بودند که اگر امشب آمریکا بگوید من از برجام خارج شدم ساعت بعد ایران می‌گوید و بلافاصله در پرونده شورای امنیت تمام تحریم‌ها برمی گردد و تحریم جهانی علیه ایران می شود و هیچ کس هم نمی گوید؛ آغازگر آمریکا بود،  افزود: اما امروز هیچ کس در دنیا نمی‌تواند به ما ایراد بگیرد که چرا از تعهدات برجامی خارج می‌شویم زیرا ما یکسال صبر کردیم و لذا تا به امروز هم نتوانستند ما را به شورای امنیت برگرداند و  چرا که با منطق و حساب شده حرکت می‌کنیم و این مشکلی است که دشمن برای ما به وجود آورده و راهی که ما انتخاب کردیم راه ایستادگی ، مقاومت و مذاکره با دنیا است.

 

راه مذاکره را رها نمی کنیم 

دکتر روحانی با بیان اینکه در این شرایط کار بسیار سختی است که بخواهیم به رئیس جمهور آمریکا اعتماد کنیم تصریح کرد: اگر رئیس جمهور دیگر در آمریکا بود کار از اول مهرماه انجام شده بود و هنوز هم همه کشورها پیشنهاد و در حال گفت و گو هستند و تقریباً در اصول به توافق رسیده‌ایم و در شیوه و نحوه اجرا مشکل داریم اما راه مذاکره را رها نمی‌کنیم و به مذاکره هم اتکا نمی‌کینم بلکه باید تلاش کنیم.

 

احراز نهایی در انتخابات را به دست مردم دهیم 

رییس جمهوری  با تأکید بر حفظ وحدت گفت: نباید گذاشت شیاطین در ماه‌های آینده که ماه‌های انتخابات از فضا سوء استفاده کنند ،به طور طبیعی صداها و لحن‌ها بالا می‌رود در بین ما تفرقه ایجاد کند وباید کاندیدا آزادانه صحبت کنند ودر نهایت رأی مردم معیار باشد و احراز نهایی را به دست مردم دهیم.

 

روحانی ادامه داد: یک مقدار انتخاب را به دست مردم دهیم و بگذارید رنگ و جنس را مردم انتخاب کنند و مردم ما فهیم، فداکار و انقلابی و علاقه مند هستند و می دانند باید نماینده لایق و شایسته ای را انتخاب کننند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند می گوید راز مردم را نگه دارید و حالا ما راز مردم را به راحتی فاش می‌کنیم این در حالی است که قانون برای محدوده خاصی است و چیزی که همه جا عمل می‌کند؛ اخلاق است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------