آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

علی مطهری: به روحانی گفتم قالیباف را معاون اول کن /این همه ترس از مخالف بخاطر چیست ؟ /نباید شعار دهیم که آمریکا، همان آمریکاست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علی مطهری
علی مطهری، فعال سیاسی گفت: یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت سه ساله مردم ایران بود. 

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در نوزدهمین کنگره حزب مردم سالاری، گفت: مسأله بازنگری در قانون اساسی موضوع مهمی است که حزب مردم سالاری در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم به نتیجه برسد البته باید توجه داشته باشیم که کیفیت این کار بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر باید اصولی داشته باشیم که بدتر از قانون فعلی نشود؛ به نظر من تغییرات سال ۶۸، قانون اساسی را به عقب بازگرداند.

 

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایلنا و ایسنا بخوانید؛

 

* باید تکلیف مسأله صدا و سیما معلوم شود؛ اداره و نظارت بر صدا و سیما کار بسیار مشکلی شده است. همچنین اختلافی که در تفسیر اصل ۱۱۳ قانون اساسی وجود دارد، مشکل ساز شده است. به طور کلی مداخلاتی که در نهادهای حکومتی در کار یکدیگر از مشکلاتی است که امروز شاهد آن هستیم که می‌توان این اصلاحات را انجام داد.

 

* رفتن ترامپ و تغییرات آمریکا شرایط جدیدی ایجاد کرده است و می‌توان گفت یک پیروزی برای مردم ایران بود. به نظر من یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت سه ساله مردم ایران بود.

 

علی مطهری: به روحانی گفتم قالیباف را معاون اول کن /این همه ترس از مخالف بخاطر چیست ؟ /نباید شعار دهیم که آمریکا، همان آمریکاست

 

* نوع برخورد ما با آمریکا و مسائل منطقه بسیار مهم است. نباید شعار دهیم که آمریکا، همان آمریکاست و هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؛ واقعاً تفاوت‌های بسیاری بین ترامپ و بایدن است و باید متناسب با رفتار آمریکا، رفتار کنیم؛ نه اینکه فقط بگوییم آمریکا استکبار جهانی است و نباید هیچ گونه همکاری با آن داشته باشیم. ما مسائل منطقه را باید خودمان حل کنیم به جای اینکه آمریکا و فرانسه به ما پیشنهاد کنند. ما باید مشکلاتمان با امارات و عربستان را حل کنیم. چرا ما نباید روابط خوبی با مصر و عربستان و امارات داشته باشیم؟ چرا باید در کل منطقه خاورمیانه دو دوست به عنوان حزب الله و حماس داشته باشیم؟

 

*{ با اشاره به "نفوذ گروه‌های چپ در ابتدای انقلاب و تسخیر سفارت آمریکا"}: اساساً هدف اصلی انقلاب، این بود که ما یک کشور اسلامی پیشرفته باشیم که الگوی دیگر کشورهای اسلامی است. اینکه همه کشورهای اسلامی از ما بترسند باعث‌ شده که نقض غرض شود. انحرافی از ابتدای انقلاب به وجود آمد و آن تغییر هدف  ایجاد یک‌ کشور اسلامی توسعه یافته آزاد به کشوری که تنها هدف آن نابودی آمریکاست، بود.

 

* مردم باید احساس کنند که ما به پیشرفت و رفاه رسیدیم؛ نه اینکه تنها باید سختی‌های غیرضروری را تحمل کنیم که دلیل تحمل این سختی‌ها روشن نیست.

 

*{ اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مشارکت مردم در انتخابات}: مشارکت بالا در انتخابات آینده برای کشور مهم است؛ مخاطب مطلب روز گذشته رهبری نیز مردم هستند و مخاطب دوم شورای نگهبان است که باید سخت‌گیری‌های بی‌جا را کاهش دهد.

 

* در خصوص بهنام محجوبی توضیح دهید؛ این همه ترس از منتقد و مخالف برای چیست؟ ضرورت این کارها چیست؟ ما رییس جمهوری می‌خواهیم که بتواند از این کارها جلوگیری کند.

 

* در ابتدای دولت دوم آقای روحانی به یکی از نزدیکانشان گفتم که شما با وجود همه رقابتی که با قالیباف داشتید، ایشان یک مدیر اجرایی است، ایشان را معاون اول قرار دهید. اگر این کار را می‌کردند این همه از سوی اصولگراها به دولت حمله نمی‌شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------