آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آقای نمکی! اول به ما واکسن بزنید و بعد به فکر صادرات باشید



 نمکی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وقتی همه واکسن زدند بعد بیاییم بگوییم، کشورهایی که احتیاج به واکسن دارید، ما هستیم و به راحتی واکسن‌های ساخت خودمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

  این که ما در جمع کشورهایی هستیم که واکسن کرونا ساخته‌اند یک اتفاق بی‌نظیر است. واقعا باید به جوانان و دانشمندانی که در این زمینه گام برداشته‌اند افتخار کرد.

 

برخی از مسئولان از جمله وزیر محترم بهداشت که قطعا سخت‌ترین روزهای کاری یک وزیر در طول تاریخ ایران را تجربه می‌کند قبل از اینکه این واکسن‌ها وارد چرخه واکسیناسیون شود، از صادرات آن به کشورهای دیگر حرف می‌زدند.

 

این ادبیات کمی ما را از اذیت می‌کند. به نظرم بهتر است از مرحله حرف وارد چرخه عمل بشویم و وقتی از صادرات حرف بزنیم که بیش از نیمی از مردم واکسن زده باشند.

 

وقتی همه واکسن زدند بعد بیاییم بگوییم، کشورهایی که احتیاج به واکسن دارید، ما هستیم و به راحتی واکسن‌های ساخت خودمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

کشورهایی که واکسن کرونا ساخته‌اند، ابتدا مردمان خود را واکسن زدند و بعد صادرات را آغاز کرده‌اند اما به نظر می‌رسد ما اول دوست داریم واکسن را صادر کنیم و بعد به مردم خودمان بزنیم.

 

بازهم عرض می‌کنم که ساخت واکسن یک اتفاق بسیار ویژه است. اما حرف‌هایی که زده می‌شود بیشتر به یک شو شبیه است. اما الان در حال ورود به پیک پنجم کرونا هستیم و وزیر بهداشت همچنان بر این باور است که کشورهای جهان باید از سیستم برخورد ما با کرونا درس بگیرند.

 

البته مدیریت جنابانشان در واکسیناسیون پیران زبان زد شده است. با حدود 70 سال سن در صف می‌ایستد، گرما را به جان می‌خرد شاید بتواند واکسن بزند. در نهایت هم که توسط یک مامور که فقط مامور است و معذور از سکوها به پایین هل داده می‌شود.

 

این درحالی است که در بسیاری از کشورها، جشن زندگی بدون ماسک در حال برگزاری است. همین شب‌ها هم می‌بینیم که در جام ملت‌های اروپا، ورزشگاه‌ها مملو از جمعیت هستند.

 

شده‌ایم مثل سرپرست خانواری که به فرزندان خود وعده سفر خارج، خرید ماشین برای همه و امکانات بی‌نهایت می‌دهد اما هنوز در خانه‌ای کوچک در جنوبی‌ترین نقطه شهر اجاره نشین است. حداقل اول خانه را بخر عزیز من و بعد وعده‌های بزرگ بده.

 

منتظر آغاز واکسیناسیون سراسری در ایران هستیم و بعد از آن انشالله با افتخار صحنه‌هایی را نگاه می‌کنیم که اهالی فرنگ در حال تزریق واکسن ایرانی هستند. همانگونه که وقتی در عراق و سوریه قبل از جنگ با دیدن ماشین‌های ایرانی ذوق می‌کردیم.

 

بهتر است مسئولان ذی ربط در این مدت بی‌خیال میکروفون و توییتر شوند و آنها را به کسانی بسپارند که وظیفه‌شان حرف زدن است و وقت خود را صرف نهایی کردن واکسیناسیون سراسری در ایران کنند.

 

عصرایران/ مصطفی داننده

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------