حشرات درد را احساس می‌کنند!



احساس درد در حشرات،اخبار علمی،خبرهای علمی
حداقل یک تریلیون حشره سالانه برای غذا و خوراک حیوانات کشته می شوند. روش‌های معمول کشتار شامل گرما و سرمای شدید است که اغلب با گرسنگی همراه است و در مقایسه با «تنها» حدود 79 میلیارد پستاندار و دام پرنده که هر سال ذبح می شوند، رقم بزرگی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ساینس‌آلرت، محققان مدت‌هاست متوجه شده‌اند که ارزش بقای درد به این معنی است که بسیاری از حیوانات، ظاهراً به استثنای حشرات، آن را تجربه می‌کنند.

 

اما بررسی بیش از 300 مطالعه علمی را و شواهدی که یافته شد، نشان داد، حداقل برخی از حشرات احساس درد می کنند؛ در این میان، حشرات دیگر هنوز با جزئیات کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

 

محققان همچنین مطالعه خود را در مورد واکنش زنبورهای عسل به محرک های بالقوه مضر انجام داده‌آند. نحوه واکنش آنها به محرک ها مشابه پاسخ های درد در انسان ها و سایر حیواناتی بود که ما می پذیریم احساس درد می کنند.

 

آفت کش ها سالانه تریلیون ها حشره وحشی بیشتری را از بین می برند. علت واقعی مرگ اغلب فلج، خفگی یا انحلال اندام های داخلی است، گاهی اوقات در طی چند روز.

 

اگر حشرات احساس درد کنند، پرورش حشرات و کنترل آفات باعث رنج توده ای می شود. با این حال، بحث ها و قوانین مربوط به رفاه حیوانات تقریباً به طور کلی حشرات را نادیده می گیرند. یکی از دلایل این است که از نظر تاریخی، حشرات اغلب بسیار ساده با طول عمر بسیار کوتاه در نظر گرفته می شدند. اما شواهدی مبنی بر اینکه حشرات احساس درد می کنند در حال جمع شدن است.

 

پاسخ به این سوال که آیا حشرات احساس درد می کنند یا خیر دشوار است. درد یک تجربه ذاتی خصوصی است. دشواری تشخیص درد زمانی است که موجود مورد نظر نمی تواند صحبت کند.

 

در دهه 1980، بسیاری از جراحان بر این باور بودند که نوزادان نمی توانند درد را احساس کنند و به ندرت از داروهای بیهوشی استفاده می کردند، زیرا فکر می کردند پاسخ های واضح نوزادان، مانند جیغ زدن و خراشیدن، "فقط رفلکس" است. حتی با وجود اینکه هنوز مدرکی نداریم که نوزادان احساس درد می کنند، اکثر آنها اکنون با اطمینان تقریباً می پذیرند که درد دارند.

 

برای هر موجودی که نمی تواند مستقیماً رنج خود را بیان کند، باید به عقل و احتمال متکی باشیم. هر چه شاخص های درد بیشتر پیدا شود، احتمال بیشتری دارد.

 

استفاده از معیارهای ثابت در بین حیوانات و جستجوی همان شاخص های رفتاری درد در حشرات مهم است که در گاو یا سگ خانگی استفاده می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------