فسیل ترسناک‌ترین جانور دریایی در چین کشف شد



فسیل ترسناک‌ترین جانور دریایی در چین،اخبار علمی،خبرهای علمی
محققان چینی و بریتانیایی فسیل‌های جانوری موسوم به «عقرب دریایی» را کشف کرده‌اند که به عنوان یکی از مخوف‌ترین شکارچیان دریا در دورۀ پالئوزوئیک شناخته می‌شود.

به گزارش فرادید، محققان چینی و بریتانیایی فسیل‌های جانوری موسوم به یوریپتریدی (eurypterid) را کشف کرده‌اند که تا کنون شناخت دقیقی از آن وجود نداشته و بیشتر به عنوان عقرب دریایی شناخته شده است. این فسیل‌ها که قدمتشان به ۴۵۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد، در استان ژجیانگ در شرق چین کشف شده‌اند.

 

یک گروه کاری مشترک به رهبری موسسه‌ی زمین‌شناسی و دیرین‌شناسی نانجینگ، آکادمی علوم چین، درباره اوریپترید کمیاب کشف شده در سازند ونچانگ در شهرستان آنجی گزارش داد.  این مطالعه در اوایل این ماه در مجله‌ی «دیرین‌شناسی» منتشر شد. 

 

فسیل ترسناک‌ترین جانور دریایی در چین،اخبار علمی،خبرهای علمی

وانگ هان، یکی از اعضای اصلی تیم تحقیق و دانشجوی دکترای این موسسه می‌گوید: «این گونه‌ی ۱۵ سانتی‌متری با داشتن سر گرد و پوسته سهمی شکل،  زیباتر از گونه‌های اوریپتریدی است که قبلاً یافت شده است. با وجود این زیبایی، این جانور یکی از شکارچیان وحشی اقیانوس بوده است». 

 

ژانگ یواندونگ، محقق مؤسسه و همچنین یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفته است یوریپترید یافت‌شده در آنجی، قدیمی‌ترین نمونه‌ی ثبت‌شده در چین و روشنگر تکامل اولیه‌ی اوریپتریدها است. فسیل‌های دیگر موجودات دریایی که در اعماق دریاها یافت می‌شوند، مانند اسفنج‌ها هم کشف شدند. 

 

به گفته ژانگ، ظهور مواد جدید و پیشرفت روش‌های تحقیقات دیرین‌شناسی، زمینه‌ساز مطالعات جامع بیشتر در مورد اوریپتریدهای چینی خواهد شد.

 

فسیل ترسناک‌ترین جانور دریایی در چین،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------