گرگ‌ها می‌توانند صدای انسان‌ها را تشخیص دهند



گرگ،اخبار علمی،خبرهای علمی
در این آزمایش، گرگ‌ها به صدای افراد غریبه هیچ واکنشی نشان ندادند، اما صدای نگهبانان باعث جلب‌توجه آن‌‎ها شد.

به گزارش دیجیاتو، براساس مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده است، ماننگ سگ‌ها، گرگ ها نیز صدای انسان‌های آشنا را تشخیص داده و به آن پاسخ می‌دهند.

 

«هالی رات-گاتریج» از «دانشگاه لینکلن» انگلستان که یکی از نویسندگان این مقاله است، می‌گوید براساس یک نظریه قدیمی، توانایی سگ‌ها در تشخیص صدای انسان، به‌دنبال چندین نسل پرورش انتخابی شکل گرفته است. با توجه به این موضوع، رات-گاتریج و تیمش تلاش کردند تا توانایی گرگ‌ها در تشخیص صدای انسان را نیز آزمایش کنند.

 

او به‌همراه همکاران خود، آزمایش‌هایی را در پنج باغ‌وحش و پارک حیات‌وحش اسپانیا انجام دادند که درمجموع، 24 گرگ خاکستری نر و ماده بین یک تا 13 سال در آن شرکت داشتند.

 

آزمایش قابلیت تشخیص صدای انسان توسط گرگ

برای انجام آزمایش، محققان اسپیکرهایی در اطراف محوطه گرگ‌ها قرار دادند و سپس صدای تعدادی افراد غریبه را برای حیوانات پخش کردند. سپس صدای نگهبان‌های گرگ‌ها برای آن‌ها پخش شد که به زبان اسپانیایی جملات آشنایی را بیان می‌کردند. هنگام شنیدن صدای نگهبان‌ها، گرگ‌ها سر خود را بلند کرده، گوش‌هایشان را تیز کردند و به‌سمت صدا چرخیدند.

 

برای آزمایش اینکه این موضوع اتفاقی نیست، محققان یک بار دیگر صدای ضبط‌شده افراد ناآشنا را برای گرگ‌ها پخش کردند و متوجه شدند که آن‌ها همچنان هیچ علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند.

 

درنهایت، برای مشخص‌شدن این موضوع که گرگ‌ها واقعاً صدای نگهبانان را تشخیص می‌دهند و درواقع واکنش آن‌ها به جملاتی که هر روز می‌شنوند، نبوده است، از نگهبانان خواستند تا جملات جدیدی را بیان کنند. یک بار دیگر، گرگ‌ها مانند قبل به صدای نگهبانان خود واکنش نشان دادند.

 

به گفته رات-گاتریج، این موضوع بسیار مهم است که گرگ‌ها می‌توانند صدای انسان‌ها را به‌درستی تشخیص دهند؛ حتی با وجود این واقعیت که نسل ما ده‌ها میلیون سال پیش مسیر تکاملی جداگانه‌ای را طی کرده است. او با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، می‌گوید که احتمال زیادی وجود دارد که گونه‌های حیوانی دیگری نیز بتوانند صدای انسان‌ها را به‌درستی تشخیص دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------