عکس روز ناسا؛ سیاره زمین



اخبار,اخبار علمی,عکس روز ناسا

ناسا اخیر در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری بی نظیر از سیاره زمین منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، در این تصویر باشکوهی که ناسا اخیرا منتشر کرده سیاره زمین قابل مشاهده است. رنگ نارنجی که در اطراف زمین قرار دارد  و به عنوان "نور خورشید" (airglow) شناخته می‌شود، موجب پخش نور هایی از ۵۰ تا ۴۰۰ مایل (۸۰ تا ۶۴۳ کیلومتر) در فضای ما می‌شود.

 

"نور خورشید" (airglow) به روشنایی که در هنگام غروب به علت تابش آفتاب در جو زمین پدید می آید، اطلاق می‌شود.

 

"نور خورشید" برخی از فضای بالایی جو را نشان می‌دهد و این می تواند به دانشمندان کمک کند تا در مورد حرکت ذرات در نزدیکی زمین و فضا به خصوص درباره ارتباط جو فضا و جو زمین، اطلاعاتی به دست اورند. ماهواره‌ها یک راه برای مطالعه این منطقه ارائه می‌دهند. "ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" (Ionospheric Connection Explorer satellite) که توسط دانشمندان آزمایشگاه علوم فضایی "دانشگاه برکلی" ساخته شده و  اوایل صبح امروز( ۷ نوامبر) سوار بر موشک "پگاسوس" (Pegasus)  پرتاب شد، دانشمندان را در درک فرآیندهای فیزیکی فضای نزدیک زمین، یاری خواهد کرد.

 

"ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" (Ionospheric Connection Explorer satellite) یک ماهواره برنامه ریزی شده برای بررسی تغییرات بخش یونوسفر زمین است. "ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" تعامل بین سیستم‌های آب و هوایی زمین و فضای هوائی را که توسط خورشید رانده شده است و اینکه چگونه این تعامل، باعث ایجاد آشفتگی در اتمسفر می شود را مورد مطالعه قرار خواهد داد .

 

این ماموریت بخشی از "برنامه کاوشگران"( Explorers program) ناسا  است. برنامه کاوشگران نام برنامه کاوش فضایی ایالات متحده آمریکا است که هدف آن انجام پروازهای فضایی برای شواهد مطالعاتی در زمینه فیزیک، ژئوفیزیک، هلیوفیزیک و اخترفیزیک از فضا است. از سال ۱۹۵۸ بیش از ۹۰ مأموریت فضایی در این برنامه انجام شده و همچنان فعال است. این برنامه با اکسپلورر ۶ آغاز شده و مدیریت آن توسط ناسا و با همکاری موسسات دیگر و تعدادی از همکاران بین‌المللی انجام می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------