تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن با ضایعات مواد غذایی



تولید مواد خوراکی مقاوم تر از بتن،اخبار علمی،خبرهای علمی
محققان دانشگاه توکیو از تولید مواد خوراکی بسیار مستحکم با استفاده از ضایعات انواع مواد غذایی خبر داده‌اند. اگر چه این مواد از بتن هم قوی‌تر هستند، اما کماکان خوشمزه هستند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که سالانه ۱.۳ میلیارد تن ضایعات مواد غذایی در جهان تولید می‌شود. بخش زیادی از این ضایعات حاصل مصرف نشدن مواد غذایی در بازه زمانی مشخص شده و فاسدشدن آنها است.

 

تبدیل ضایعات مواد غذایی به موادخوراکی قابل مصرف و مستحکم از طریق ترکیب آنها با نوعی جلبک دریایی حاصل می‌شود. سپس با فرآوری این ترکیبات مواد قوی‌تر از بتن حاصل می‌شوند. محققان با استفاده از روشی که قبلاً برای ساخت مصالح ساختمانی با استفاده از پودر چوب به کار گرفته شده بود، ضایعات غذایی را با یکدیگر ترکیب کرده و در خلأ خشک کرده و سپس پودر کردند و سپس پودرها را آب و برخی چاشنی‌ها مخلوط کرده و محصول نهایی را در دمای بالا تحت فشار قرار دادند.

 

این ترکیب نهایی که در برابر خم شدن مقاومت بالاتری نسبت به بتن دارد، طعم خود را برای مدتی قابل قبول حفظ می‌کند و برای یک دوره آزمایشی چهار ماهه در برابر پوسیدگی، قارچ و حشرات مقاومت کرد.

 

حتی افزودن شکر و نمک بر مقاومت این ماده تأثیری نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------