برف در مریخ چگونه است؟



برف در مریخ،اخبار علمی،خبرهای علمی
تیمی از محققان دانشگاه‌های آمریکا از شبیه سازی‌ های کامپیوتری برای مطالعه یخ‌ های مریخ و تعیین میزان گرد و غبار آن استفاده کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از indiatvnews،  تیمی از دانشمندان آمریکایی رویکرد جدیدی را برای تعیین میزان گرد و غبار، یخ مریخ و احتمال ذوب شدن آن ارائه کرده اند. مریخ یک سیاره گرد و خاکی است، بنابراین بسیاری از یخ‌های آن خاکی و بسیار تیره‌تر از برف تازه‌ای است که ممکن است روی زمین ببینیم و هرچه گرد و خاکی‌تر باشد، یخ تیره‌تر و در نتیجه گرم‌تر می‌شود که می‌تواند بر ثبات و تکامل آن در طول زمان تأثیر بگذارد که در شرایط خاص ممکن است به این معنی باشد که یخ‌ها در مریخ ذوب می‌شوند.

 

نحوه کار محققان دانشگاه‌های ایالت آریزونا و واشنگتن

این تیم از دانشگاه‌های ایالت آریزونا و واشنگتن داده‌های Phoenix Mars Lander و Mars Reconnaissance Orbiter سازمان ناسا را با شبیه سازی‌های کامپیوتری ترکیب کردند تا با روشنایی یخ‌های مریخ و تعیین میزان گرد و غبار آن به موفقیت دست یابند و نتایج آن‌ها در مجله Geophysical Research: Planets منتشر شده است.

 

آدیتیا خولر، دانشمند دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: "این احتمال وجود دارد که این یخ خاکی و تیره چند سانتی متر ذوب شود و با پوشاندن یخ در جو مریخ از تبخیر هرگونه آب تولید شده از ذوب جلوگیری کند. بر اساس شبیه سازی‌های انجام شده، پیش بینی می‌کنیم که این برف در اثر ترکیب یخ با گرد و خاک در طی میلیون‌ها سال گذشته و مشابه سایر ذخایر یخی در عرض‌های میانی مریخ شکل گرفته است."

 

برف در مریخ،اخبار علمی،خبرهای علمی

خولر افزود: "اعتقاد عموم بر این است که مریخ در طول تاریخ خود چندین دوره یخبندان را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد که یخ در عرض جغرافیایی میانی سیاره مریخ باقی مانده است. تیم ما امیدوار است که تجمع یخ در مریخ را تجزیه و تحلیل کرده و ارزیابی کند که آیا یخ می‌تواند واقعاً ذوب شود و در مورد تاریخ اقلیمی مریخ اطلاعات بیشتری کسب کند."

 

خولر در پایان گفت: "ما در حال توسعه شبیه سازی‌های کامپیوتری از یخ‌های سیاره سرخ هستیم تا نحوه تکامل آن در طول زمان و اینکه آیا ممکن است برای تشکیل آب مایع ذوب شود را مطالعه کنیم. نتایج حاصل از این پروژه برای کار ما ضروری است، زیرا دانستن میزان تاریکی یخ به طور مستقیم بر گرم شدن آن تأثیر می‌گذارد."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------