اولین پیاده‌روی فضایی سال ۲۰۲۲ توسط روسیه انجام شد



پیاده‌روی فضایی سال ۲۰۲۲،اخبار علمی،خبرهای علمی
فضانوردان آژانس فضایی روسیه در یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته موفق به آماده‌سازی ماژول جدید روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپیس، "آنتون شکاپلروف" (Anton Shkaplerov) فرمانده ماموریت فضایی اکسپدیشن ۶۶ (Expedition ۶۶) و "پیتر دوبروف" (Pyotr Dubrov) که هر دو از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه هستند در روز چهارشنبه از ایستگاه فضایی خارج شدند تا کابل‌های ماژول جدید پریچال را نصب کنند و آن را برای استفاده‌های پیش رو برای خدمه فضاپیمای سایوز و فضاپیمای باری پروگرس (Progress) آماده کنند.

 

این پیاده‌روی فضایی در ساعت ۷:۱۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۴۷ به وقت تهران) آغاز شد و این دو فضانورد دریچه ماژول تحقیقاتی کوچک پویسک (Poisk) را باز کردند.

 

زمانی که این دو نفر خارج از ایستگاه فضایی قرار گرفتند از بوم تلسکوپی استرلا (Strela telescoping boom) که یک جرثقیل دستی ۱۴ متری است استفاده کردند تا از پویسک و ماژول چند منظوره نائوکا گذر کنند و به محل کار خود در نزدیکی پریچال برسند. این ماژول جدید که پنج درگاه جدید برای روسیه فراهم می‌کند، در ماه نوامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و به ماژول نائوکا متصل شد.

 

این دو فضانورد برای کمک به پیاده‌روی‌های فضایی آینده نرده‌هایی را باز و نصب کردند، کابل‌هایی را متصل کردند و آنتن‌هایی برای سیستم اتصال خودکار موسوم به "Kurs" نصب کردند علاوه بر آن موقعیت یک دوربین تلوزیونی را برای پوشش دادن فعالیت‌های خارج از ماژول تغییر دادند.

 

شکاپلروف و دوبروف همچنین یک نشانگان اتصال برای استفاده توسط فضاپیماهایی که به پریچال نزدیک می‌شوند نصب کرد. قرار است سایوز ام اس-۲۱ اولین فضاپیمایی باشد که اواسط ماه مارس به این ماژول جدید متصل می‌شود و سه فضانورد را با خود به ایستگاه فضایی ببرد.

 

این دو فضانورد در طول راه‌پیمایی فضایی خود برخی از آنتن‌ها و پوشش‌های حرارتی و محفظه‌هایی که دیگر مورد استفاده نبودند را از این ماژول جدا کرده و در جهتی خلاف مسیر حرکت ایستگاه فضایی رها کردند. این موارد در نهایت به جو زمین بازگشته و در جو می‌سوزند.

 

پیاده‌روی فضایی در ساعت ۲:۲۸ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی به پایان رسید. این پیاده‌روی سومین ماموریت این چنینی برای شکاپلروف و چهارمین پیاده‌روی برای دوبروف بود. این اولین ماموریت خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ و به طور کلی دویست و چهل و ششمین ماموریت برای نصب، نگه‌داری و ارتقاء ایستگاه فضایی بین‌المللی بود که ساخت آن در سال ۱۹۹۸ آغاز شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------