کشف گونه‌ای جدید در دهان کوسه‌نهنگ



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,کشف گونه‌ای جدید در دهان کوسه‌نهنگ
محققان ژاپنی موفق به کشف گونه‌ای‌ جدیدی از جانوران در دهان کوسه‌نهنگ شدند.

 به گزارش آنا ، شاید در نگاه اول دهان یک کوسه‌‌نهنگ محیط مناسبی برای حیات به نظر برسد اما دانشمندان موجودی جدید شبیه به میگو در دهان این ماهی بزرگ کشف کرده‌اند.

کوسه‌نهنگ گونه‌ای از کوسه است که از حیوانات کوچک دریایی مانند پلانکتون‌ها تغذیه می‌کند و به علت جثه بزرگش به کوسه‌نهنگ شهرت یافته‌ است. کوسه‌نهنگ یکی از ده‌ها نوع کوسه‌ای است که به انسان‌ها حمله نمی‌کند.

موجود تازه کشف‌شده «پادوسروس جینب» (podocerus jinbe) نام دارد و نوعی «گاماریدا» است که از راسته میگوها و پلانکتون‌ها به شمار می‌روند. گاماریداها موجودات سخت‌جانی هستند که در محیط‌هایی چون قله‌های بلند و دریاهای عمیق زندگی می‌کنند.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,کشف گونه‌ای جدید در دهان کوسه‌نهنگ


گروه تحقیقاتی به سرپرستی کو تامیکاوا از دانشگاه هیروشما این تحقیقات را انجام داده‌اند و از کشف این موجودات در دهان یک حیوان زنده دیگر بسیار شگفت‌زده شدند. موجود تازه کشف‌شده نوعی سخت‌پوست است و سه تا پنج سانتی‌متر طول دارد.

باوجود اینکه گونه تازه‌ کشف‌شده می‌تواند در محیط‌های مختلفی زندگی کنند، اما دانشمندان انتظار نداشتند آنها را در دهان یک کوسه‌نهنگ کشف کنند. گونه جدید در راسته کک‌های دریایی طبقه‌بندی شده، پاهایی مودار و بدنی به رنگ قهوه‌ای دارد. دهان کوسه‌نهنگ جای مناسبی برای زیستن موجودات تازه‌ کشف‌شده است چراکه آب تازه دریا به صورت مکرر از آن عبور می‌کند و اکسیژن موردنیاز برای تنفس و غذا را به این موجودات می‌رساند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------