3 نکته مهم در طراحی و ساخت لوگو



آموزش ساخت لوگو

 

لوگوها از چیزی که مشاهده می کنید فراتر بوده و صرفا یک تصویر و یا نوشته نیستند. یک لوگوی موفق برند شما و هدفی که به دنبال آن هستید را به تصویر می کشد.  اگر طراحی لوگو با رعایت اصول صحیح انجام شود، قدرت بسیار زیادی را به برند شما می بخشد.

 

همانطور که هر کاری نیاز به تخصص و مهارت های خاص خود را دارد، طراحی لوگو نیز از مهارت های خاصی برخوردار است که با آگاهی از این مهارت ها می توان یک اثر به یادماندنی و قوی بر جای گذاشت .

 

در این مقاله برای آشنایی با مراحل مختلف طراحی لوگو با ما همراه باشید:

1 - هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ طراحی کنید

با انجام این کار مغز شما قادر به خلق ایده های جدید می شود همچنین شما می توانید هر چقدر که دوست دارید طرح خود را ادیت کرده و بهبود بخشید. هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بکشید اما چیزی را پاک نکنید حتی طرح هایی که به نظرتان مناسب نیستند. شاید یکی از همان طرح ها بتواند جرقه ی یک ایده ارزشمند را در ذهنتان روشن کند.

 

پاکنویس کردن ایده های ذهن بر روی کاغذ مهمترین مرحله از طراحی یک لوگوی قوی و تاثیرگزار است. پس از کشیدن ایده های مختلف بر روی کاغذ از میان طرح ها و یا با ترکیب کردن چندین طرح با یکدیگر به ایده اصلی دست پیدا کنید. یک طراح موفق و حرفه ای وقت بیشتری را صرف این مرحله از طراحی خواهد کرد. شما یک طراح ناخن را در نظر بگیرید. اگر قرار باشد برای طراحی ناخن و کاشت آن از طرح های ثابتی که در ذهن یا الگو دارد مدام استفاده نماید دیگر هیچ خلاقیتی باقی نمی ماند!

 

نکات طراحی لوگو

 

2 - حفظ تعادل در طراحی

طرحی که متقارن و دارای تعادل باشد گیرا و جذاب خواهد بود. برای طراحی یک لوگوی متعادل باید میان طرح های گرافیکی، نسبت طول و عرض، رنگ ها و سایزهای استفاده شده در لوگو تعادل خاصی برقرار باشد. هر از گاهی می توانید قانون تعادل را بشکنید تا متفاوت به نظر بیایید اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید که لوگوی شما در معرض دید عموم افراد قرار خواهد گرفت نه فقط افرادی که لوگو شما را می پسندند، بنابراین سعی کنید با رعایت قانون تعادل اثری را خلق کنید که از دید عموم جذاب به نظر برسد.

 

در طراحی لوگوهای کوتاه و پهن و یا باریک و بلند، قانون تعادل رعایت نشده است و این دسته از لوگو ها از نظر بصری خوشایند نیستند. از میان اشکال هندسی لوگوهایی که به شکل مربع و دایره هستند از سایر لوگوها جذابتر به نظر می آیند. به صورت مثال شما می توانید برای طراحی لوگو یک سایت فروش عکس از المان ی دوربین استفاده نمایید ولی سایز مورد نظر و نوع فرم آن بسیار مهم می باشد.

 

3 - سایزهای استاندارد لوگو

لوگو ها باید در هر سایز و اندازه ای که هستند زیبایی و خوانایی خود را حفظ کنند. لوگوها باید به گونه ای طراحی شوند که در مقیاس های کوچک تر مانند استفاده روی پاکت ها و یا در مقیاس های بزرگتر مثل زمانی که روی بیلبورد استفاده می شوند از کیفیت و زیبایی و خوانایی اولیه خود برخوردار باشند. از آنجایی که لوگوها در سایز های مختلف تولید می شوند اگر طرح خیلی پیچیده ای داشته باشند در مقیاس کوچک تر قابل تشخیص نخواهند بود. بنابراین سعی کنید که لوگو را در سایزهای متفاوت به مشتری ارائه دهید. 

 

منبع:aftabnews.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------