ناسا پهپاد هسته‌ای به فضا می‌فرستد



ارسال پهپاد هسته‌ای به فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
تیم Dragonfly آزمایش‌های متعددی را در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون ویرجینیا انجام داده‌است، از جمله عملیات روتورهای پهپاد. در یک تونل باد که می‌تواند شرایط جوی را در بزرگترین قمر زحل شبیه سازی کند.

به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر آزمایش‌ها بر روی Dragonfly، پهپاد هسته‌ای ناسا در حال انجام است، یک پهپاد هوایی با انرژی هسته‌ای و به اندازه یک خودرو که به دنبال نشانه‌های حیات در قمر زحل، تیتان خواهد بود. اما قبل از اینکه Dragonfly بتواند به آسمان برود، ناسا باید مطمئن شود که می‌تواند در برابر محیط منحصر به فرد ماه مقاومت کند.

 

هدف اصلی Dragonfly مطالعه شیمی پیچیده روی تیتان است که ممکن است بینش‌هایی را در مورد منشأ حیات در منظومه شمسی ارائه دهد. این وسیله نقلیه مجهز به دوربین‌ها، حسگرها و نمونه‌برداران، مناطقی از تیتان را که حاوی مواد آلی شناخته شده است، بررسی می‌کند، به‌ویژه مناطقی که چنین موادی ممکن است در گذشته با آب مایع در زیر سطح یخی ماه مواجه شده باشند.

 

فرودگر با استفاده از چهار روتور دوگانه از جو غنی از نیتروژن تیتان عبور می‌کند، اما برای اطمینان از اینکه این روتورها می‌توانند در چنین شرایطی کار کنند، تیم Dragonfly آزمایش‌های متعددی را در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا در همپتون ویرجینیا انجام داده‌است، از جمله عملیات روتورهای پهپاد. در یک تونل باد که می‌تواند شرایط جوی را در بزرگترین قمر زحل شبیه سازی کند.

 

کن هیبارد، مهندس سیستم های ماموریت Dragonfly در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز (APL) در بیانیه ای از ناسا گفت: «همه این آزمایش ها به شبیه سازی ها و پیش بینی های عملکرد Dragonfly Titan ما مربوط می شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------