آشنایی با تاثیرگذارترین فناوری های دنیا



اگر به دنبال فناوری هایی هستند که تاثیر بزرگی در زندگی بشر داشته اند و امروز به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسانها تبدیل شده است به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از نیمه دوم قرن بیستم، رشد فناوری ها سرعت بسیار زیادی به خود گرفته است و ما هر روزه شاهد معرفی اختراعات و تکنولوژی های جدیدی هستیم. اما تعدادی از این ابدعات و اختراعات بدون شک در زندگی بشر را برای همیشه تغییر دادند و به آن سمت و سویی نو بخشیدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این فناوری های مهم و اثر گذار آشنا کنیم.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

وب کم


کامپوتر و اینترنت یک انقلاب واقعی در زندگی بشر به وجود آوردند و با کم کردن فاصله ها امکان ارتباط برقرار کردن بین انسانها را آسان تر کردند. اما ظهور "وب کم" ها به انسان ها کمک کرد تا بتواند با یکدیگر ارتباط تصویری نیز برقرار کرده و در زمان صبحت یک دیگر را مشاهده کنند. تا پیش از این ، برقراری ارتباط زنده تصویری تنها در توان ایستگاه های تلویزیونی بوده و از دسترس مردم عادی خارج بود. نهایتا این "وب کم" بود که به افراد عادی نیز اجازه داد تا با یکدیگر ارتباط تصویری داشته باشند.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

کنسول های بازی دستی


تا قبل از ورود کنسول های بازی دستی قابل حمل به بازار در دهه 80 میلادی ، تعداد محدودی از کنسول های بازی که در بازار جهانی موجود بودند بسیار بزرگ بوده و به تلویزیون وصل می شدند. در دهه 80 میلادی نسل اولیه کنسول های بازی دستی به بازار آمد که به نوعی یک انقلاب واقعی در زمینه تکنولوژی های دیجیتال و همچنین دنیای بازی های ویدئویی بود. این وسایل بازی به سرعت در دنیا جای خود را باز کرده و هر روز در حال پیشرفت هستند. امروز کنسول های دستی " PSP " از شرکت سونی در زمره پیشرفته ترین کنسول های بازی دستی هستند.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

تبلت


چند سالی است که ورود وسیله ای جدید به بازار فناوری های دیجیتال انقلابی بزرگ ایجاد کرده است. "تبلت ها" سامانه هایی هوشمند هستند که ترکیبی از تلفن همراه و کامپیوترها را به صورت همزمان با هم تلفیق کرده اند. در تبلت ها امکان گوش دادن به موسیقی ، تماشای کلیپهای تصویری ، اتصال به اینترنت ، انجام بازی و برقراری تماس های صوتی و تصویری نیز موجود است. شرکتهای مختلفی امروزه در دنیا در حال طراح و ساخت نمونه های جدید از "تبلت ها" هستند. شرکتهایی مثل : سامسونگ ، اپل ، توشیبا و یا سونی از جمله سازندگان مطرح تبلت در جهان هستند.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

بلوتوث


برای بسیاری از ما تلفن های همراه با فناوری بلوتوث به وسیله ای محبوب و همگانی تبدیل شد. همه روزه ما با استفاده از این فناوری ما حجم زیادی از اطلاعات را به اشکال مختلف به یکدیگر منتقل می کنیم. در عین حال استفاده از فناوری "بلوتوث" به تلفن های همراه نیز محدود نمانده و امروزه به رایانه ها ، تبلت ها ، تلویزیون های دیجیتال و در بسیاری دیگر وسابل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

دوربین های دیجیتال


عکاسی کردن با دوربین های آنالوگ کاری بسیار مشکل بود که به آموزش بسیار زیادی نیاز داشت و باعث شده بود تا عکاسی تبدیل به حرفه ای سخت و مشکل شود که کمتر کسی به آن رغبتی داشته باشد. به همه اینها اضافه کنید مشکلات چاپ عکس را که کاری دقیق، ظریف و حساس بوده است. معرفی دوربین های دیجیتال باعث شد تا عکاسی برای بسیاری از افراد راحت تر شود. در عین حال قابلیت تماشای فوری عکس و همچنین قابلیت وصل کردن این دوربین ها به کامپیوتر کمک شایانی به افزایش نفوذ هنر عکاسی در بین مردم کرده است.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

تلویزیون های 3 بعدی دیجیتال


بسیاری از ما هنوز نسل های قدیمی تلویزیون را که به صورت سیاه و سفید و یا رنگی اما با کیفیتی پایین به پخش برنامه می پرداختند را به یاد می آوریم. تلویزیون هایی که از کیفیت تصویر آنچنانی برخوردار نبودند و عمدتا چشمان و ذهن ما را خسته می کردند. اما امروزه و به مدد ظهور فناوری هایی به مانند تلویزیون های دیجیتال و 3 بعدی با قابلیت نمایش در کیفیتهای بالا شما میتوانید برنامه های مورد علاقه خود را با کیفیت بسیار بالایی تماشا کنید.

 

آشنایی با فناوری های دنیا , علم و نکنولوژی

 

تلفن های همراه هوشمند


بسیاری از ما هنوز نسل اولیه تلفن های همراه را که تنها قابلیت برقراری تماس صوتی و ارسال پیام کوتاه داشتند را به یاد داریم. این نسل از تلفن های همراه جذابیت آنچنانی نداشتند. با معرفی گوشی های تلفن همراهی همچون سری آیفون از شرکت اپل انقلابی در عرصه تلفن های همراه صورت گرفت. تلفن هایی که قابلیت عکس برداری ، پخش صدا و تصویر ، اتصال به اینترنت و اجرای بازی و قابلیتهای فراوان دیگر را دارند. امروزه رقابت بسیار گسترده ای در بین سازندگان تلفن های همراه در جهان به منظور ساخت مدلهای پیشرفته تر از این گوشی های تلفن همراه در جریان است.... / خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------