تصویر "آژانس فضایی اروپا" از دریاچه باستانی مریخ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج از دستگیری عامل اصلی قتل عام خانواده کشاورز اصفهانی خبر داد و گفت:عصر امروز در محور مواصلاتی کرمان به هرمزگان دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، دو پژوهش جدید که با کمک داده‌های ماموریت "مارس اکسپرس" (Mars Express) متعلق به "آژانس فضایی اروپا" (ESA) و با هدف مشخص کردن محل فرود مریخ‌نورد موسوم به "استقامت" (perseverance) ناسا انجام شده، اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه شکل‌گیری دهانه "جزرو" (Jezero) در مریخ فراهم کرده‌اند و توانسته‌اند مناظقی را شناسایی کنند که احتمال وجود زندگی گذشته در آنها بیشتر بوده است.

 

در این نقشه رنگی، لبه دهانه جزرو به وضوح مشخص شده است و کمک می‌کند تا خط ساحلی دریاچه‌ای که میلیاردها سال پیش خشک شده، به سادگی مشخص شود. رنگ‌های روشن‌تر نیز ارتفاعات بالاتر را نشان می‌دهند. شکل بیضی موجود در تصویر، محل مورد نظر برای فرود مریخ‌نورد استقامت را نشان می‌دهد که قرار است در فوریه ۲۰۲۱ میلادی روی مریخ فرود بیاید.

 

 دانشمندان به بررسی این خط ساحلی علاقمند هستند زیرا امکان دارد که زندگی میکروبی فسیلی در آن حفظ شده باشد. مریخ‌نورد ناسا پس از فرود، نشانه‌های زندگی را در این سیاره را بررسی خواهد کرد و نمونه‌هایی را از مریخ جمع‌آوری می‌کند تا آنها را به زمین انتقال دهد.

 

این تصویر، با ادغام داده‌های مدارگرد "نقشه‌بردار سراسر مریخ" (MGS)، "ارتفاع سنج لیزری مداری مریخ" (MOLA)، "مدارگرد شناسایی مریخ" (MRO) و "طیف‌سنج تصویربرداری شناسایی فشرده برای مریخ" (CRISM) تهیه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------