افزایش سرطان دهانه رحم به دلیل رفتارهای پرخطر جنسی



  ،  سرطان دهانه رحم,فتارهای پرخطر جنسی,سرطان سینه ,اخبار

 

رییس کنگره سرطان‌های زنان هشدار داد:

افزایش سرطان دهانه رحم به دلیل رفتارهای پرخطر جنسی

رئیس کنگره سرطانهای زنان گفت: افزایش رفتارهای پرخطر جنسی در نسل جوان کشور و تغییر فرهنگ جامعه، افزایش سرطانه دهانه رحم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارسینانیوز دکتر اعظم السادات موسوی در نشست خبری چهارمین کنگره سراسری سرطان‌های زنان با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان زنان در ایران و جهان سرطان سینه است گفت: دومین سرطان شایع در جهان سرطان آندومتر و در ایران سرطان دهانه رحم است.

وی بیان داشت: سرطان دهان رحم ازجمله سرطانهایی است که در کشورهای دیگر به دلیل رفتارهای پرخطر جنسی روند افزایشی داشته است ولی با اجرای غربالگری موفق به کاهش میزان سرطان دهانه رحم شده‌ایم.

رئیس این کنگره با اشاره به اینکه در نسل جوان کشور به دلیل افزایش رفتارهای جنسی پرخطر و نیز تغییر فرهنگ جامعه احتمال افزایش آمار مبتلایان به سرطان دهانه رحم وجود دارد اظهار کرد: پاپیلوما ویروس عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم است که خوشبختانه واکسن این بیماری در ایران موجود است.

وی تصریح کرد: دختران و پسران از سنین ۱۶ تا ۲۶ سالگی می‌توانند این واکسن را تزریق کنند که بهتر است این سرطان قبل از ازدواج تزریق شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به سرطان دهانه رحم شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوبی نداشته و به علت رفتارهای پرخطر همسر خود به این بیماری مبتلا شده‌اند ادامه داد: به دلیل نبود برنامه‌های غربالگری و پیشگیرانه این بیماران در مرحله‌ای مراجعه می‌کنند که هیچ کاری حتی برای تسکین درد هم نمی‌توان انجام داد.

وی گفت: طی سالهای اخیر طبق اعلام وزارت بهداشت سرطان دهانه رحم از رتبه پنجم به رتبه سوم سرطان‌ها رسیده که با هزینه درمان یک بیمار مبتلا به سرطان رحم می‌توان هزار و ۷۰۰ نفر را در مقابل این بیماری واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه لازم است زنان پس از یائسگی و طی سالهای اول پس از ازدواج بیشتر به وضعیت سلامت خود اهمیت دهند افزود: با توجه به اینکه یک سوم عمر زنان پس از یائسگی است نیازمند توجه برای برخورداری از کیفیت خوب زندگی است که باید از نظر بیماریهای زنان مورد بررسی قرار بگیرند.

دکتر موسوی اظهار کرد: زنان جوان در سالهای اول ازدواج بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌ها بوده که در سلامت و باروری نیز موثر هستند که در این راستا نیازمند توجه ویژه به سلامت خود هستند.

 

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت پیشگیری از سرطان دهانه رحم از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که سی‌ُم خرداد را به نام روز ملی سرطان دهانه رحم نامگذاری نماید.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرطان تخمدان از دیگر سرطانهایی است که با وجود شیوع نه چندان زیاد ولی مرگ و میر بالایی دارد خاطر نشان کرد: ترشح، خونریزی غیرطبیعی و بزرگی شکم از جمله علامت‌های ابتلا به سرطان تخمدان به شمار می‌رود./سینانیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------