خوابیدن با لنز منجر به نابینایی می شود



 

 

كارشناسان بهداشت و سلامت چشم به كاربران لنزهای چشمی هشدار دادند كه خوابیدن با این لنزها می تواند موجب نابینایی شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این كارشناسان می گویند: افرادی كه از لنز استفاده می كنند باید حتما در مواقع مناسب لنزها را از چشم های خود خارج كرده و به روش صحیح و استاندارد تمیز كنند چرا كه آلودگی و بهداشت نامطلوب لنزها می تواند موجب بروز بیماریها و ناراحتی های مختلف چشمی از جمله عفونت قرنیه شود. اگر این قبیل عفونت ها درمان نشوند و مورد بی توجهی و سهل انگاری قرار بگیرند، آسیب دائمی به بینایی فرد وارد می شود و در موارد شدیدتر حتی می تواند فرد را نابینا كند.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، چشم به طور طبیعی دارای یك گارد محافظ در برابر اجسام خارجی است. این عضو از طریق مایعی كه كره چشم را در برمی گیرد و حاوی آنزیم های حفاظت كننده است و با پلك زدن از چسبیدن هر جسم خارجی به سطح خودش جلوگیری می كند. با ان حال برخی از میكروب های بسیار ریز و هوازی از این حصار ایمنی و سیستم دفاعی می گذرند و با نفوذ از لایه محافظ سلولی به قرنیه می رسند.

دكتر سایمون كیلونیگتون متخصص میكروبیولوژی در دانشگاه لیسستر در این باره تصریح كرد: در واقع حمام و سرویس های بهداشتی به هیچ وجه جای مناسبی برای قراردادن و نگهدای از لنزها نیستند و مصرف كنندگان باید همیشه از محلول استریل برای شست و شوی لنزهای خود استفاده كنند. همچنین بیش از یك ماه استفاده از ظرف نگهداری لنز می تواند خطرناك باشد و به چشم ها آسیب برساند..... / خبرگزارى ايسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------