دانشمندان ژاپنی می‌خواهند با جاذبه مصنوعی روی ماه و مریخ خانه بسازند



دانشمندان ژاپنی  ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ایده‌های مختلفی برای احداث سکونتگاه‌های فضایی مطرح شده، اما شیوه حل مشکل جاذبه همیشه در این ایده‌ها واضح نبوده است. حالا گروهی از محققان دانشگاه کیوتو ژاپن با همکاری شرکت «کاجیما»، طرح سکونتگاهی با جاذبه مصنوعی را ارائه کرده‌اند که سیستم حمل و نقل مخصوص خودش را دارد و می‌تواند در ماه و مریخ به کار گرفته شود.

پژوهشگران ژاپنی باور دارند که گرانش برای سلامت انسان در فضا ضروری است. آن‌ها در بیانیه‌ای در این باره گفته‌اند: «پستانداران بدون گرانش احتمالا قادر به تولید مثل نخواهند بود و فرزندانشان به خوبی رشد نمی‌کنند. وقتی یک نفر تحت گرانش صفر یا ضعیف قرار می‌گیرد، بدن او به شکلی تغییر می‌کند که دیگر امکان ایستادن روی زمین را نخواهد داشت.»

 

جاذبه مصنوعی چگونه ایجاد خواهد شد؟

دانشمندان می‌خواهند با استفاده از نیروی گریز از مرکز حرکات دورانی به وجود آورده و جاذبه مصنوعی ایجاد می‌کنند. این گروه ویدیویی را از طرح مفهومی خود را به اشتراک گذاشته که سکونتگاهی را به شکل عمودی درون یک چشم کروی شکل نشان می‌دهد. این جسم ظاهرا هر 20 ثانیه یک بار به دور خودش می‌چرخد تا این جاذبه را فراهم کند.

 

دانشمندان در این طرح، سکونتگاه را از آب پر کرده و برای آن فضای سبز در نظر گرفته‌اند. ارتفاع این سازه عظیم به حدود 400 متر می‌رسد و نام آن The Glass اعلام شده است. با این حال دانشمندان پذیرفته‌اند که طرح آن‌ها آینده‌گرانه است و احتمالا تا 100 سال دیگر ساخته نخواهد شد.

 

 

«یوسوکه یاماشیکی»، رئیس مرکز فضاشناسی انسانی در دانشگاه کیوتو چند روز پیش در یک نشست خبری گفت: «سایر کشورها در برنامه‌های توسعه فضایی خود هیچ طرحی شبیه این [طرح] ندارند. برنامه ما نمایانگر فناوری‌های مهمی است که اطمینان می‌یابد انسان‌ها توانایی مهاجرت به فضا در آینده را داشته باشند.»

 

پژوهشگران ژاپنی همچنین یک سیستم حمل و نقل فضایی را ارائه کرده‌اند که مانند قطارهای زمینی عمل می‌کند اما در عین حال می‌تواند جاذبه مصنوعی داشته باشد. این سیستم با استفاده از موتورهای راکتی بین زمین، ماه و مریخ حرکت خواهد کرد و با کپسول‌های هشت ضلعی از سرنشینان خود در برابر تابش‌های کیهانی محافظت می‌کند.

 

 دیجیاتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------