ویژگی‌های «ابر ماژلانی کوچک» فراتر از انتظار بشر است



 ابر ماژلانی کوچک,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: داده‌های اخیر تلسکوپ فضایی جیمزوب نشان می‌دهد که مقدار ذره و غبار فلزی که در کهکشان ابر ماژلانی کوچک قرار دارد، بسیار بیشتر از تصور پژوهشگران است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با  ایمنا، با اشاره به دستاوردهای اخیر تلسکوپ فضایی جیمزوب، اظهار کرد: در گذشته دانشمندان و پژوهشگرهای علوم فضایی تصور می‌کردند که ابر ماژلانی کوچک در مقایسه با کهکشان راه شیری از عناصر کمتری برخوردار است.

 

وی افزود: در واقع منجمان تصور می‌کردند که عناصر فلزی موجود در ابر ماژلانی کوچک کمتر از کهکشان راه شیری است، اما دستاوردهای اخیر تلسکوپ فضایی جیمزوب خلاف این موضوع را به دانشمندان نشان داده است.

 

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: داده‌هایی که اخیراً تلسکوپ فضایی جیمزوب دریافت کرده است، نشان می‌دهد که مقدار ذره‌های فلزی و غباری که در ابر ماژلانی کوچک وجود دارد، بیش از چیزی است که بشر تصور می‌کرد.

 

وی در رابطه با اهمیت این موضوع گفت: این میزان از ذره‌ها و غبار فلزی معمولاً مربوط به میلیاردها سال پیش است. به بیان دیگر، زمانی که کیهان ظهرِ خود را سپری می‌کرد، این مقدار عنصر فلزی در آن وجود داشت.

 

مرادی اشاره کرد: در واقع این میزان از ذره و غبار فلزی متعلق به زمانی است که تمام کهکشان‌ها بسیار فعال بوده‌اند و تشکیل ستارگان در نقطه اوج خود قرار داشته است.

 

وی تاکید کرد: این شرایط متعلق به بازه زمانی دو تا سه میلیارد سال آغازین کیهان است. در دو میلیارد سال اولیه پس از بیگ‌بنگ، سرعت شکل‌گیری و تولد ستاره‌ها در کهکشان‌ها بسیار زیاد بوده است.

 

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به این مسئله، داده‌های اخیر تلسکوپ فضایی جیمزوب نشان می‌دهد که مقدار ذره و غبار فلزی که در کهکشان ابر ماژلانی کوچک قرار دارد، بسیار بیشتر از تصور پژوهشگران است.

 

وی افزود: در واقع این مقدار از ذره و غبار فلزی با میزانی که در زمان فعالیت کهکشان‌ها وجود داشت، برابری می‌کند و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------