خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند



  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
ناسا چهار خدمه اصلی و دو خدمه پشتیبان را برای نخستین ماموریت «آنالوگ» یک ساله این آژانس فضایی در یک زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ماموریت «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه»(CHAPEA)، یک ماموریت زمینی است که ماه ژوئن در «مرکز فضایی جانسون»(JSC) ناسا در هیوستون آغاز خواهد شد. این ماموریت، نخستین مورد از سه شبیه‌سازی یک ساله سطح مریخ است که طی آن، خدمه در یک زیستگاه چاپ سه‌بعدی به مساحت ۱۷۰۰ فوت مربع زندگی و کار خواهند کرد.

 

پژوهشگران، چالش‌های یک ماموریت انسانی به مریخ را در این زیستگاه شبیه‌سازی خواهند کرد؛ از جمله محدودیت‌های منابع، خرابی تجهیزات، تاخیرهای ارتباطی و سایر عوامل استرس‌زای محیطی.

 

«گریس داگلاس»(Grace Douglas)، پژوهشگر ارشد پروژه CHAPEA گفت: این شبیه‌سازی به ما امکان می‌دهد تا داده‌های عملکرد شناختی و فیزیکی را جمع‌آوری کنیم و اطلاعات بیشتری را در مورد تأثیرات احتمالی ماموریت‌های بلندمدت مریخ بر سلامتی و عملکرد خدمه به دست بیاوریم. این اطلاعات نهایتا به ناسا کمک خواهند کرد تا تصمیمات آگاهانه‌ای را در مورد طراحی و برنامه‌ریزی یک ماموریت انسانی موفق به مریخ بگیرد.

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

تصویری از زیستگاه خدمه در ماموریت CHAPEA

 

ناسا در حال بازگشت به ماه برای اکتشاف بلندمدت است. این آژانس فضایی قصد دارد از طریق ماموریت‌های «آرتمیس»(Artemis)، نخستین زن و نخستین شخص رنگین‌پوست را با استفاده از فناوری‌های نوآورانه روی ماه فرود بیاورد. درس‌های آموخته‌شده در ماه و اطراف آن و فعالیت‌هایی مانند ماموریت CHAPEA روی زمین، ناسا را برای جهش بزرگ بعدی آماده می‌کنند که فرستادن فضانوردان به مریخ است.

 

این افراد از طریق فراخوان سال ۲۰۲۱ ناسا انتخاب شدند که برای جذب متقاضیان منتشر شده بود. اسامی چهار خدمه اصلی و دو خدمه پشتیبان به شرح زیر است.

 

«کلی هستون»(Kelly Haston)، فرمانده

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

کلی هستون، یک دانشمند و پژوهشگر با تجربه در حوزه توسعه مدل‌هایی از بیماری‌های انسانی است. او پروژه‌های مبتکرانه مبتنی بر سلول‌های بنیادی را سرپرستی کرده است که انواع سلول‌ها را برای درمان ناباروری، بیماری‌های کبدی و اختلالات تخریب‌کننده عصبی به کار می‌گیرند.

 

هستون، مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی یکپارچه و کارشناسی ارشد را در شاخه غدد درون‌ریز از «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی»(UC Berkeley) و مدرک دکتری را در رشته علوم زیست‌پزشکی از «دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو»(UCSF) و «دانشگاه استنفورد»(Stanford University) به دست آورد. او در دانشگاه استنفورد، روش‌های حیوانی و سلولی را برای کشف نقایص بیولوژیکی مرتبط با ناباروری ترکیب کرد. پژوهش پسادکتری هستون در «دانشگاه هاروارد»(Harvard University) و «مؤسسه گلادستون»(Gladstone Institute) دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، روی بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک»(ALS) متمرکز بود.

 

«راس براکول»(Ross Brockwell)، مهندس پرواز

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

راس براکول، مهندس سازه و مدیر کارهای عمومی است. کار او بر زیرساخت، طراحی ساختمان، عملیات و سرپرستی سازمانی تمرکز دارد.

 

براکول، مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از «موسسه فناوری جورجیا»(Georgia Tech) و کارشناسی ارشد علوم هوانوردی را از «موسسه فناوری کالیفرنیا»(Caltech) دریافت کرد. او دارای گواهینامه‌های حرفه‌ای از «شورای ساختمان سبز آمریکا»(USGBC) و «موسسه زیرساخت‌های پایدار»(ISI) است و یک مدیر برنامه‌ریزی تایید شده به شمار می‌رود.

 

«ناتان جونز»(Nathan Jones)، متخصص پزشکی

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

ناتان جونز، یک پزشک اورژانس متخصص در بیمارستان است. او در حال حاضر به عنوان پزشک اورژانس و مدیر فوریت‌های پزشکی در «بیمارستان اسپرینگفیلد مموریال»(Springfield Memorial Hospital) آمریکا کار می‌کند. همچنین، جونز دانشیار پزشکی اورژانس در «دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی»(SIU Medicine) است.

 

جونز، مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی مولکولی و سلولی از «دانشگاه ایلینوی اربانا-شمپین»(UIUC) و مدرک دکتری را در رشته پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی دریافت کرد. همچنین، او یک دوره رزیدنتی را در رشته پزشکی اورژانس در کالج پزشکی دانشگاه ایلینوی به پایان رساند.

 

«آلیسا شانون»(Alyssa Shannon)، مسئول علمی

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

آلیسا شانون، یک پرستار حرفه‌ای در «مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس»(UC Davis Medical Center) است. او به استفاده از داده‌های دقیق برای بهبود نتایج بیمار علاقه زیادی دارد.

 

شانون پیش از کسب مدرک کارشناسی در رشته پرستاری، به عنوان آموزگار مدرسه ابتدایی کار می‌کرد. او پس از کار کردن به عنوان یک پرستار تضمین‌شده در دورسنجی، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو به عنوان پرستار بالینی قلب و عروق دریافت کرد.

 

«تروِر کلارک»(Trevor Clark)، خدمه پشتیبان

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

تروِر کلارک، مهندس ارشد در حوزه هوافضا و دفاع است. او الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی عمیق را برای افزایش قابلیت‌ سیستم‌های حسگر پیشرفته با هوش مصنوعی توسعه می‌دهد.

 

کلارک، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از «آکادمی نیروی هوایی آمریکا»(USAFA) دریافت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان افسر نیروی هوایی منصوب شد. او در حالی که هنوز مشغول به کار بود، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از «دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو»(Fresno State) دریافت کرد. کلارک با درجه سرگرد از نیروی هوایی آمریکا جدا شد.

 

«آنکا سلاریو»(Anca Selariu)، خدمه پشتیبان

  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

 

آنکا سلاریو، یک میکروبیولوژیست در «نیروی دریایی آمریکا»(USN) است. تجربه او شامل کشف و ساخت واکسن ویروسی و همچنین، توسعه ژن‌درمانی برای بیماری «پریون»(Prion) و مدیریت پروژه تحقیقاتی بیماری‌های عفونی است.

 

سلاریو، مدرک کارشناسی خود را در رشته فیلولوژی از «دانشگاه ترانسیلوانیا»(UniTBv) در رومانی، مدرک کارشناسی بیوشیمی را از «دانشگاه ایالتی مونت‌کلر»(MSU) و مدرک دکتری را در رشته زیست‌پزشکی از «دانشگاه راتگرز»(Rutgers University) دریافت کرد. همچنین، سلاریو یک فلوشیپ فوق دکتری را در «مرکز پژوهش پریون»(Prion Research Center) در «دانشگاه ایالتی کلرادو»(CSU) به پایان رساند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------