جزئیاتی در مورد آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا پیش از سال ۲۰۲۵



 ماه‌گرفتگی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا پیش از سال ۲۰۲۵، در هشتم نوامبر به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا اعلام کرده است که آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا مارس ۲۰۲۵، در ساعات اولیه صبح هشتم نوامبر در آمریکای شمالی آغاز می‌شود. بخش‌هایی از آسیا، استرالیا، نیوزلند و آمریکای جنوبی نیز می‌توانند نگاهی اجمالی به آن داشته باشند. ماه‌گرفتگی جزئی از ساعت ۴:۰۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی آغاز می‌شود و ماه‌گرفتگی کامل از ساعت ۴:۱۶ صبح تا ۵:۴۲ صبح ادامه خواهد داشت. مرحله نهایی در ساعت ۶:۴۹ صبح به پایان می‌رسد. کسانی که ساکن سواحل شرقی آمریکا هستند، با غروب ماه، بخشی از این منظره یا تمام بخش آخر را از دست خواهند داد.

 

اگر هوا خیلی سرد باشد و مردم نخواهند از خانه بیرون بروند، راه‌هایی برای تماشای آن در گرمای خانه نیز وجود دارد. آنها می‌توانند پخش زنده این رویداد را ببینند. "رصدخانه لوول"(Lowell Observatory) در شهر فلگستف ایالت آریزونا، نماهای بسیاری از ماه‌گرفتگی کامل را از ساعت چهار صبح به وقت منطقه زمانی شرقی ارائه خواهد کرد. "پروژه تلسکوپ مجازی"(Virtual Telescope Project) نیز پوشش بین‌المللی را ارائه خواهد داد.

 

حتی اگر سال ۲۰۲۵ چندان دور به نظر نرسد، باید نگاهی به این رویداد بیندازید. ماه‌گرفتگی کامل که طی آن، زمین مستقیما بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد، به دلیل ترفندهای نوری که سطح ماه را به رنگ قرمز چشمگیری درمی‌آورد، لقب "ماه خونین" را به دست آورده است. در جایی که نور آبی دارای طول موج کوتاه تمایل دارد در ذرات جو زمین گیر کند، طول موج‌های بلندتر قرمز، نارنجی و زرد به آن کمک می‌کنند تا سفر کیهانی را تکمیل کند. این یک اثر خیره‌کننده است که می‌توان با چشم غیرمسلح دید و در صورت داشتن تلسکوپ، حتی ممکن است اورانوس نیز در دوردست دیده شود.

 

در این فاصله، ماه‌گرفتگی جزئی رخ خواهد داد. نخستین مورد قابل مشاهده از ماه‌گرفتگی جزئی، در قاره آمریکا در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ و سایر موارد در ۲۵ مارس و ۱۸ سپتامبر سال بعد رخ خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------