عکس ماهواره‌ای از آخرین دقایق "آرتمیس۱" روی زمین



 آرتمیس۱,اخبار علمی ,خبرهای علمی
یک ماهواره با چشمان تیزبین خود، آخرین لحظات ماموریت ماه "آرتمیس۱" روی زمین را ثبت کرده است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، "آرتمیس۱"(Artemis ۱) قرار است امروز ۱۶ نوامبر از "مرکز فضایی کندی"(KSC) ناسا پرتاب شود.

 

عکاسان، پیشروی پرتاب مورد انتظار آرتمیس۱ را با پشتکار بررسی کرده‌اند و به لطف شرکت "کاپلا اسپیس"(Capella Space)، به یک چشم‌انداز خوب و جدید از آن دست یافته‌اند. یکی از ماهواره‌های این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو روز دوشنبه ۱۴ نوامبر، تصویر "سامانه پرتاب فضایی"(SLS) را که در بالای آن یک کپسول "اوریون"(Orion) قرار دارد و روی سکوی پرتاب "۳۹B" قرار گرفته است، با وضوح بالا ثبت کرد.

 

این عکس، سیاه و سفید است زیرا کاپلا اسپیس به جای تصویربرداری با نور مرئی، در "رادار دهانه ترکیبی"(SAR) تخصص دارد. این راهبرد مزایای مشخصی دارد.

 

در وب‌سایت کاپلا اسپیس آمده است: حسگرهای رادار دهانه ترکیبی روشن هستند و می‌توانند در ابرها، مه، دود و تاریکی نفوذ کنند. سیستم‌های رادار دهانه ترکیبی کاپلا اسپیس که در مدار پایین زمین کار می‌کنند، می‌توانند تصاویر را در همه شرایط آب‌وهوایی چه در شب و چه در روز به طور قابل اعتمادی جمع‌آوری کنند.

 

کاپلا اسپیس، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌های خود را به مشتریان گوناگونی می‌فروشد که از آنها برای اهداف مختلف، از نظارت بر کشاورزی گرفته تا ردیابی تهدیدات علیه امنیت ملی استفاده می‌کنند. همچنین این شرکت، آزادانه تصاویری را منتشر می‌کند که دارای اهمیت ویژه هستند؛ مانند عکس‌هایی که حرکات نیروهای روسی را در طول تهاجم مداوم به اوکراین نشان می‌دهد.

 

آرتمیس۱، نخستین ماموریت برای سامانه پرتاب فضایی و برنامه آرتمیس ناسا به شمار می‌رود که هدف آن ایجاد یک پایگاه قمری دارای سرنشین تا پایان دهه ۲۰۲۰ است.

 

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، سامانه پرتاب فضایی، اوریون را در یک ماموریت بدون سرنشین به مدار ماه پرتاب خواهد کرد که از پرواز تا فرود به زمین، حدود ۲۶ روز زمان خواهد برد. آرتمیس۱، دومین پرواز اوریون خواهد بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------