کشف روش جدید برای مقابله با باکتری‌های مقاوم



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,باکتری‌های مقاوم
آنتی‌بیوتیک‌ها در قرن بیستم بهترین دارو برای مقابله با باکتری‌ها بودند، اما افزایش مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در باکتری‌ها سبب نگرانی‌هایی شده که کشف یک روش جدید درمانی امیدبخش حل این چالش است. 

به گزارش  فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه پوردو، به تازگی کشف کرده‌اند که تاباندن یک نور آبی رنگ خاص بر روی باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها می‌تواند توان مقاومت آنها را کاهش داده و این باکتری‌ها را  به طور مجدد در برابر داروی عادی تضعیف و قابل نابود کردن کند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,باکتری‌های مقاوم

یکی از باکتری هایی که توان مقاومت آن با تاباندن نور آبی تضعیف شده، Methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA)  نام دارد که به خصوص می تواند ادامه زندگی افرادی که سیستم ایمنی بدنشان دچار مشکل شده را به چالش بکشد. روش های مختلف مقابله با این باکتری قدرتمند تا به حال ناکام مانده و تنها قرار دادن آن در معرض تابش نور آبی رنگ باعث کاهش توان آن برای آسیب زدن به بیماران شده است.

 

محققان دانشگاه پوردو می گویند تابش نور آبی بر روی باکتری های خطرناک مانند ماشین لباس شویی عمل می کند و با تخریب و پاکسازی برخی مولکول های مرگبار موجود در باکتری ها، توان آسیب زدن به افراد را از آنها می گیرد. آزمایش هایی که در این زمینه بر روی موش ها صورت گرفته، کارکرد مفید این روش را ثابت کرده است. انتظار می رود این روش در آینده برای مقابله با طیف گسترده ای از باکتری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------