تلسکوپ فضایی اسپیتزر تولد تا کهنسالی ستاره‌ها را در یک عکس ثبت کرد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, خوشه های ستاره
تلسکوپ فضایی اسپیتزر موفق به تهیه عکسی استثنایی از دو سحابی و خوشه‌های ستاره های موجود در آن دو شده که روند شکل گیری، میانسالی و کهنسالی ستاره های یادشده را به نمایش می گذارد. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، تلسکوپ فضایی اسپیتزر موفق به تهیه عکسی استثنایی از دو سحابی و خوشه های ستاره های موجود در آن دو شده که روند شکل گیری، میانسالی و کهنسالی ستاره های یادشده را به نمایش می گذارد. ستاره های یادشده در دو خوشه Cepheus B  و Cepheus C واقع هستند و بخش اعظم این عکس توده ای از گرد و غبار و گاز را نشان می دهد که قسمت اصلی سحابی یادشده را به نمایش می گذارد.

 

اما منطقه قرمز رنگ این عکس در بخش بالا و سمت راست آن نشان دهنده راس سحابی است که در آن بخش ستاره های درخشان در حال انتشار گرما و درخشش هستند. در ادامه این تصویر ستاره های درخشان بیشتری وجود دارند که البته در آن ثبت نشده اند. بخش های باقی مانده تصویر که سیاه رنگ هستند نیز مشتمل بر ستاره هایی است که کم کم به پایان عمر خود نزدیک می شوند.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, خوشه های ستاره

 

یک سحابی کوچکتر دوم نیز در سمت راست تصویر قابل مشاهده است. نورهای صورتی و سفید هم نشانگر ستاره هایی هستند که با سرعت زیادی در حال جابجایی در سحابی هستند.

 

تلسکوپ فضایی اسپیتزر که موفق به ثبت این تصویر شده با هزینه ای 800 میلیون دلاری توسط ناسا تولید شده و از سال 2003 به فضا پرتاب شده و در مداری نزدیک به خورشید قرار گرفته است. قطر آینه اصلی این تلسکوپ 85 سانتیمتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------