تمرین ورزشی قبل از مطالعه توان یادگیری را افزایش می‌دهد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,تمرین ورزشی
نتایج یک بررسی علمی جدید نشان می‌دهد انجام تمرینات سبک ورزشی قبل از مطالعات عمیق و درسی باعث افزایش توان یادگیری افراد شده و حافظه انسان را تقویت می‌کند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بررسی که در زمینه انجام تمرینات سبک ورزشی قبل از مطالعات عمیق در دانشگاه اورگان انجام شده، حاکی است فعالیت های فیزیکی و بدنی توان شناختی انسان را ارتقا می بخشد و تنها یک جلسه تمرین ورزشی موجب ارتقای فعالیت ژنی می‌شود که به رشد سیناپس‌های مغز کمک می کند.

 

تا پیش از این تحقیقات علمی ثابت کرده بود که تمرینات منظم ورزشی به تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری انسان ها می‌انجامد، اما حالا مشخص شده که حتی یک تمرین ورزشی هم به نفع مغز و سیستم عصبی آن است و می‌تواند تاثیرات مثبتی بر جای بگذارد، بنابراین حتی اگر افراد اهل ورزش مداوم نباشند، با دویدن و نرمش مختصر قبل از مطالعه می توانند توان یادگیری خود را افزایش دهند.

 

آزمایش‌هایی که در این زمینه بر روی موش ها انجام شده نیز این مساله را تایید می کند. دویدن دوساعته یک موش بر روی یک سطح متحرک توان ذهنی این حیوان را افزایش داد و پژوهشگران می گویند اگر افراد قبل از یک مطالعه عمیق در حدود سه کیلومتر را آرام بدوند ذهنی آماده تر خواهند داشت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------