ساخت تلسکوپی جدید برای محافظت از زمین



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, تلسکوپ
سازمان فضایی آمریکا (ناسا) قصد دارد تلسکوپ فضایی جدیدی برای محافظت از همه افراد زمین در برابر سیارک‌ها بسازد و آن را تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، ناسا قصد دارد به وسیله این تلسکوپ جدید آسمان را در نور مادون قرمز بررسی کند؛ این تلسکوپ ناسا را در برنامه‌های خود برای شناسایی و ردیابی سیارک‌ها در همسایگی زمین تقویت می‌کند.

 

ناسا امروز هدف از ساخت این تلسکوپ فضایی جدید را سنگ‌بنای دفاع سیاره‌ای عنوان کرد و گفت: «دایره ماموریت علمی ناسا» مبلغ جداگانه‌ای را در بودجه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در سال مالی کنونی، برای دفاع سیاره‌ای اختصاص داده است.

 

توماس زوربوچن، سرپرست دایره ماموریت علمی ناسا طی جلسه کمیته مشورتی علوم سیاره‌ای که امروز در واشنگتن برگزار شد گفت که این بودجه برای افزایش انعطاف‌پذیری و پاسخگویی در دفاع سیاره‌ای است.  

 

زوربوچن گفت: کار درست، ساخت یک تلسکوپ فضایی جدید است که بتواند اشیای نزدیک زمین را ردیابی کند؛ آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا هدایت این پروژه را بر عهده خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد که این تلسکوپ جدید اوایل سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود اما با این وجود تاکید کرد که تاریخ اعلام شده یک تاریخ رسمی هدف نیست و راه اندازی این تلسکوپ به میزان بودجه‌ای که این برنامه دریافت می‌کند، بستگی خواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------