کنترل کیفیت آب با یک اثر هنری



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اثر هنری
مسئولان شهر نیویورک تصمیم گرفته اند برای کنترل کیفیت آب برخی آبراهه ها و استخرهای عمومی بزرگ در سطح شهر نیویورک از تجهیزات ال ای دی شناور و درخشان استفاده کنند. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت،این چراغ های شناور ال ای دی که به پول لایت مشهور شده اند کیفیت آب را برای همگان نمایش می دهند و آبی بودن آنها به معنای کیفیت مناسب آب است.

 

این چراغ های ال ای دی به شکل علامت جمع ریاضی در ابعاد ۱۵ متر در ۱۵ متر طراحی شده اند و اگر کیفیت آب کمتر از حد استاندارد باشد رنگ آنها به سمت سبز مایل می شود. اما اگر این چراغها صورتی رنگ شوند آلودگی آب در حد خطرناکی است و امکان شنا در آب وجود نخواهد داشت.

 

چراغهای ال ای دی یادشده مجهز به حسگرهایی هستند که می توانند انواع باکتری ها، ویروس ها و موجودات ذره بینی خطرناک و آلوده کننده را در درون آب کشف کنند و در صورت آلودگی شدید چراغ های ال ای دی را به رنگ صورتی در می آورند. حسگرهای یادشده برای سنجش میزان اکسیژن آب، شدت کدورت آب و سطح pH قابل استفاده هستند.

 

همچنین اطلاعات یادشده در یک وب سایت اینترنتی نیز در دسترس است تا علاقمندان بتوانند آنها را با جزئیات بیشتری مطالعه کنند. قرار است این تجهیزات در آبراهه های زیادی در منهتن و بروکلین نیز نصب شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------