ارسال بسته های پستی در تونل های مغناطیسی



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,بسته های پستی
طرحی برای ارسال بسته های پستی در یک شبکه تونل های زیر زمینی در لندن، ۱.۵میلیون پوند سرمایه جمع آوری کرده و وارد مرحله آزمایشی می شود. 

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، شرکت «ماگ وی» چندی پیش طرحی برای شبکه ای از تونل های زیر زمینی بهم پیوسته و مشابه هایپرلوپ برای ارسال بسته های پستی در سراسر لندن ارائه کرد. اکنون این طرح ۱.۵ میلیون پوند سرمایه جمع آوری کرده است.

 

روپرت کروز یکی از مهندسانی که در پروژه هایپرلوپ الون ماسک شرکت کرده بود با همکاری یک کارشناس تجاری شرکت «ماگ وی» را در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس کردند. آنها در ماه نوامبر ۲۰۱۹ طرح خود را در وب سایتی برای جمع آوری سرمایه نمایش دادند تا بتوانند ۷۵۰ هزار پوند سرمایه جمع آوری کنند. اما در نهایت آنها ۲ برابر این رقم، یعنی ۱.۵۸ میلیون پوند جمع آوری کردند.

 

این سرمایه به آنها کمک می کند تیم خود را توسعه دهند و طرح مذکور در سال جاری وارد مرحله آزمایشی شود. در این مرحله مسیری ۱.۲ مایلی از توپ های مغناطیسی با عرض ۳ متر ساخته می شود.

 

این شرکت ادعا می کند هنگامیکه شبکه تونل های زیرزمینی به طور کامل در لندن اجرا شود، قابلیت ارسال بیش از ۶۰۰ میلیون بسته در سال وجود دارد.

 

در این طرح مجموعه ای از تونل ها در هر ساعت ۷۲ هزار واگن را در مسیری مغناطیسی جابه جا می کنند. هر واگن ظرفیت جابه جایی ۴ بسته را دارد و با کمک نیروی مغناطیس با سرعتی کمتر از ۴۰ مایل برساعت حرکت می کند. این شبکه در مدت ۳ سال تکمیل می شود.

 

چنین سیستمی به خرده فروشان کمک می کند به شیوه ای سریع و ارزان کالاهای خود را به مراکز توزیع بسته های پستی ارسال کنند. 

 

البته کارشناسان تخمین می زنند هزینه ساخت تونل و واگن های حامل بسته های پستی به ازای هر مایل، ۱.۵ میلیون پوند باشد. از سوی دیگر ۳.۵ میلیون پوند برای برنامه ریزی و هزینه های قانونی صرف می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------