آثار هنری که در عصر یخبندان خلق شده‌اند



محققان دریافتند ۱۰ قطعه سنگ حکاکی‌شده که چند سال گذشته در انگلستان کشف‌ شده بودند به عصر یخبندان تعلق دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، محققان دانشگاه «نیوکسل» و «موزه تاریخ طبیعت» دریافتند آثار هنری سنگی که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در انگلستان کشف شده بودند توسط جامعه شکارچی حدود ۱۵۰۰۰ سال پیش یعنی در عصر یخبندان خلق شده‌اند.

 

این آثار در جزیره «جرزی» که در مرز انگلستان و فرانسه واقع شده است، کشف شدند. این ۱۰ قطعه سنگ حکاکی‌شده درحالی که در گودال‌هایی قرار داشتند، به همراه چندین ابزار کشف شدند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  عصر یخبندان

تمامی این آثار در کنار یکدیگر نشان‌دهنده اهمیت بالای هنر در بین جامعه شکارچیانی است که محققان از آن‌ها به عنوان «ماگدالنیان» ( Magdalenian) نام می‌برند.

 

نتایج تحقیقاتی که با بررسی این آثار صورت گرفته در ژورنال «پلاس وان» به چاپ رسیده است. در این تحقیق منشاء این ۱۰ قطعه سنگ حکاکی‌شده آمده و از آن‌ها به عنوان قدیمی‌ترین شواهد آثار هنری کشف‌شده در جزایر بریتانیا یاد شده است.

 

بنابر اطلاعات منتشرشده در این تحقیق، این آثار توسط جامعه شکارچیان ( Magdalenian) که در فاصله ۲۳ هزار تا ۱۴هزار سال پیش زندگی ‌می‌کردند، خلق شده است. پیش‌تر قطعه سنگ‌های حکاکی‌شده مشابهی در موقعیت‌های زندگی این مردم در اسپانیا، پرتغال و فرانسه کشف شده بود.

 

این نخستین‌باری است که چنین آثاری در بریتاینا کشف شده‌اند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  عصر یخبندان
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------