نقشه ۲۵ هزار ابر سیاهچاله منتشر شد



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, ابر سیاهچاله
محققان با استفاده از روش های نوین و بررسی امواج رادیویی نقشه ای از آسمان را تهیه کرده اند که در آن ۲۵ هزار ابر سیاهچاله وجود دارد. 

به گزارش مهر به نقل از فیز، گروهی از ستاره شناسان بین المللی نقشه‌ای از آسمان منتشر کرده‌اند که در آن بیش از ۲۵ هزار ابر سیاهچاله وجود دارد.

 

این نقشه در ژورنال Astronomy& Astrophysics منتشر شده و دقیق‌ترین نقشه حوزه‌ای از آسمان با امواج رادیویی فرکانس پایین است. ستاره شناسان برای ایجاد این نقشه از اطلاعات مربوط به ۵۲ ایستگاه تحقیقاتی با آنتن‌های LOFAR در ۹ کشور اروپایی استفاده کردند.

 

به نظر می‌رسد در این نقشه هزاران ستاره وجود دارد، اما آنها در حقیقت ابرسیاه چاله هستند. هر سیاه چاله در یک کهکشان دوردست و متفاوت قرار دارد. امواج رادیویی رصد شده، مربوط به ماده‌ای هستند که از سیاه چاله‌ها بیرون می جهند.

 

فرانچسکو دی گارسپرین محقق دانشگاه هامبورگ آلمان درباره این پژوهش می‌گوید: این نقشه حاصل سال‌ها تحقیق درباره اطلاعاتی بسیار چالش برانگیز است. ما باید روش‌هایی نوین برای تبدیل سیگنال‌های رادیویی به تصاویری از آسمان ابداع می‌کردیم.

 

این در حالی است که لایه یونوسفر اطراف زمین مشاهده امواج رادیویی طولانی را مشکل می‌کند. این لایه عاری از الکترون مانند لنزی ابری عمل می‌کند که به طور مداوم جلوی تلسکوپ‌های رادیویی حرکت می‌کند.

 

در هر حال نقشه جدید حاصل ترکیب ۲۵۶ ساعت مشاهده از قسمت شمال آسمان است. محققان با استفاده از ابررایانه‌ها و الگوریتم‌های جدیدی که در هر چهار ثانیه تأثیر یونوسفر را اصلاح می‌کند، اطلاعات را بررسی کردند.

 

البته این نقشه ۴ درصد از بخش شمال آسمان را نشان می‌دهد. محققان تصمیم دارند فعالیت خود را ادامه دهند و نقشه کل شمال آسمان را بسازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------