ایجاد متانول از گاز مضر دی اکسید کربن برای سوخت کشتی‌ها



متانول,اخبار علمی ,خبرهای علمی
دانشمندان در بخشی از پروژه "FReSMe" که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، در حال تحقیق درباره امکان تولید متانول(سوخت سازگار با آب و هوا) از گاز مضر دی اکسید کربن هستند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او،  از دهه ۱۹۸۰ متانول به عنوان سوخت سازگار با آب و هوا در نظر گرفته شده است. اما تاکنون به طور عمده در صنایع شیمیایی برای تولید موادی مانند فرمالدئید یا به عنوان یک حلال برای رنگ‌ها استفاده شده است.

 

تا به امروز متانول به عنوان سوخت، فقط یک نقش جزئی داشته است. اگر امکان تولید متانول از دی اکسید کربن ایجاد شود، این روند می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور تغییر کند. به عنوان بخشی از پروژه FReSMe که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، دانشمندان در حال بررسی این روش و راهی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن در صنعت فولاد و تأمین انرژی کشتی‌های باری هستند.

 

در حال حاضر، صنعت فولاد و بخش دریایی از بزرگترین گسیل کننده‌های دی اکسید کربن در جهان هستند. یک فناوری تبدیل کننده جدید که به طور خاص برای نیروگاه‌های برق کارخانه فولاد ساخته شده است، می‌تواند هر دو بخش را در آینده به بخشی سازگار با محیط زیست تبدیل کند. برای این منظور در پروژه FReSMe دانشمندان فناوری را برای جذب دی اکسید کربن ایجاد کردند.

 

جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی 

"دیوید کوئستا پاردو"(David Cuesta Pardo) هماهنگ کننده پروژه گفت: با کار بر روی این پروژه، ما می‌توانیم دی اکسید کربن را بازیافت کرده و به متانول که ارزشمندتر است، تبدیل کنیم. دی اکسید کربن اضافی که برای تولید متانول استفاده نمی‌شود، برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی آماده می‌شود که این امر یک کربن زدایی عمیق در ساخت فولاد را امکان‌پذیر می‌کند.

 

متانول تولید شده همچنین به عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی اقیانوس مناسب است زیرا نه تنها ایمن است بلکه مقرون به صرفه، تمیز و فراوان است. همچنین با تولید متانول از دی اکسید کربن، میزان اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و انتشار ذرات از صنعت فولاد به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. متانول فاقد گوگرد است و هیچ‌گونه انتشار دوده ایجاد نمی‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------