اتمسفر بزرگترین قمر زحل در آزمایشگاه شبیه سازی شد



 قمر زحل,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان برای مطالعه اتمسفر بزرگترین قمر زحل آن را درون ظرفی آزمایشگاهی شبیه سازی کردند. 

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، تحقیقی جدید شرایط جو تایتان یا بزرگترین قمر زحل را بازسازی کرده است. این پژوهش به محققان کمک کرد تا به درک بهتری از شرایط مناسب برای ایجاد حیات دست یابند.

 

پژوهش محققان دانشگاه ساترن متودیست در ایالت تگزاس آمریکا نشان داد تایتان اتمسفر متراکم و چرخه‌های فصلی مانند زمین دارد. اما ترکیبات شیمیایی جوی آن با زمین متفاوت است.

 

به همین دلیل آنها پیش بینی می‌کنند نیتروژن و متان در اتمسفر تایتان با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و تحت تأثیر انرژی خورشید و میدان مغناطیسی زحل، مولکول‌های طبیعی تولید می‌کنند. همچنین محققان معتقدند این روند به درک بهتر شرایط ایجاد مولکول‌های ارگانیک در سیارات دیگر نیز کمک می‌کند.

 

محققان ویژگی‌های بنیادی دو مولکول ارگانیک که در تایتان وجود دارد، آشکار کردند. این مولکول‌ها ACN و PCN هستند. طبق پژوهش دو مولکول مذکور احتمالاً به شکل کریستالی در این سیاره به وفور یافت می‌شوند.

 

توماس رانسوسکی محقق ارشد پروژه می‌گوید: هرچند ویژگی‌های این دو مولکلول روی شرایط زمین کاملاً شناخته شده‌اند، اما در آزمایشگاه ما شرایط اتمسفر تایتان را در سیلندرهای شیشه‌ای کوچک ایجاد کردیم.

 

او در این باره افزود: به طور معمول ما از آب استفاده کردیم. برای شبیه سازی جو تایتان، دما را کاهش دادیم و در نتیجه آب به یخ تبدیل شد. روی آن گاز اتان قرار گرفت که به مایع تبدیل شد و در حقیقت دریاچه‌های هیدروکربن روی قمر را شبیه سازی کرد.

 

در بخش دیگری از تحقیق، نیتروژن و ACNو PCN به سیلندر تحقیقاتی افزوده شدند تا بارش اتمسفریک را شبیه سازی کنند.

 

سپس محققان برای شبیه سازی نوسان دما در سطح تایتان، دما را اندکی دستکاری کردند و کریستال‌هایی که به شکل مولکول‌ها تشکیل شده بودند را بررسی کردند.

 

رانسوسکی در این باره می‌گوید: تحقیقات ما نکات زیادی درباره ساختار یخ‌های سیاره‌ای نشان داد که قبلاً از آنها بی اطلاع بودیم.

 

محققان امیدوارند با کمک یافته‌های پژوهش به درک بهتری از ترکیبات معدنی روی تایتان دست یابند. چنین اطلاعاتی چشم انداز ارزشمندی برای مأموریت ۲۰۲۷ ناسا به قمر زحل فراهم می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------