پخت دقیق غذای چاپ سه بعدی با لیزر!



 غذای چاپ سه بعدی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان دانشگاه کلمبیا با استفاده از نور لیزر موفق به پخت دقیق و باکیفیت مواد غذایی شدند که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تهیه شده است. 

به گزارش  مهر به نقل از نیواطلس، تولید و عرضه مواد غذایی در اشکال مختلف و با ترکیبات گوناگون با دقتی در حد چند میلیمتر با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ممکن است. اما پخت و پز این مواد غذایی هنوز با کیفیت و دقت مناسب برای رفع نیازهای افراد ممکن نیست. از همین رو دانشمندان از لیزر برای پختن مواد مذکور و رسیدن به استانداردهای بهینه استفاده کردند.

 

در این فرایند از پودر جوجه برای تهیه یک محصول غذایی گوشتی با استفاده از چاپگر سه بعدی استفاده شد. نمونه‌های یادشده ۳ میلیمتر ضخامت و ۶۴۵ میلی متر مربع مساحت داشتند. سپس این ماده غذایی از طریق پالس های لیزری آبی یا مادون قرمز نزدیک به طول موج ۴۴۵ نانومتر و ۹۸۰ نانومتر در دو مرحله گرم شد.

 

اشعه لیزر با استفاده از یک الگوی مارپیچی بخش‌های مختلف گوشت را گرم کرد. این فرایند با توجه به ضخامت و مساحت گوشت بین ۵ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. یک دوربین مادون قرمز به طور مداوم دمای سطح مرغ را اندازه‌گیری می‌کند تا از کیفیت پخت آن اطمینان حاصل شود. انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای تجاری سازی این فرایند اقدام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------