آموزش نحوه برخورد با کاکتوس‌های روی زمین به فضانوردان



 فضانوردان,اخبار علمی ,خبرهای علمی
شرکت فضایی "بلواوریجین" طی برنامه‌ای آموزشی به گردشگران فضایی که در صحرا فرود خواهند آمد،آموزش می‌دهد که اگر موشک آنها در کنار یک کاکتوس فرود آمد چه کارهایی را انجام دهند! 

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای "پلنت لبز"(Planet Labs) که یکی از چهار مسافر ماموریت گردشگری سرنشین دار شرکت بلواوریجین به نام "NS-۱۸" بود اخیرا اظهار کرده که این شرکت فضایی پیش از انجام یک پرواز فضایی به گردشگران فضایی خود آموزش می‌دهد که اگر هنگام خارج شدن از کپسول موشک با یک کاکتوس مواجه شدند چگونه عمل کرده و از آنجا خارج شوند.

 

طی ماموریت "NS-۱۸" شرکت بلواوریجین جف بزوس که در ماه اکتبر انجام شد، "ویلیام شاتنر" بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای Planet Labs و"گلن دو وریس"(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری Medidata و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی و "آدری پاورز"(Audrey Powers) معاون رئیس این ماموریت از شرکت بلواوریجین حضور داشتند. کل پرواز حدود ۱۱ دقیقه طول کشید و خدمه نیز حدود چهار دقیقه بی‌وزنی را در فضا تجربه کردند. "گلن دو وریس"(Glen de Vries)، یکی از مسافران این پرواز فضایی چند روز پیش در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد.

 

بوشویزن گفت که آموزش چگونه عمل کردن در هنگام خارج شدن از کپسول و مواجه با کاکتوس از جمله آموزش‌هایی بود که آنها پیش از انجام آن پرواز فضایی چهار نفره خود انجام داده بودند.

 

بوشویزن در این باره افزود: در این جلسات به ما آموزش داده شد که در هنگام فرود کپسول در یک صحرا و وجود کاکتوس در آنجا چگونه باید از کپسول فضایی خارج شویم. آنها به ما گفتند در این لحظه فضانوردان باید تا لحظه آمدن نیروهای پشتیبانی در زمین در کپسول موشک بمانند تا آنها بیایند و پس از پوشیدن کفش‎های ایمنی، کاکتوس‌ها را کنار بزنند تا فضانوردان بتوانند به راحتی از کپسول خارج شوند.

 

هنگامی که موشک در حال فرود بر روی زمین است، سه چتر نجات باز می‌شوند تا قبل از فرود کامل آن در صحرای تگزاس سرعت آن را کاهش دهند. صحرای تگزاس نیز از آن دسته مکان‌هایی است که احتمال فرود آمدن موشک بر روی کاکتوس‌ها زیاد است.

 

بوشویزن در ادامه گفت: قطعا زمانی که موشک در کنار کاکتوس‌ها فرود می‎آید شما نمی‌توانید به سرعت و شتابزده از موشک خارج شوید.

 

در پی صحبت‌های بوشویزن، سخنگوی شرکت بلواوریجین نیز تایید کرد که آموزش خروج از کپسول در هنگام حضور کاکتوس‌ها نیز بخشی از آموزش است. سخنگوی شرکت بلواوریجین در این باره گفت: ما پیش از پرواز تعدادی از سناریوها را با فضانوردان‌مان بررسی می‌کنیم تا از راحتی و ایمنی آنها در طول سفر اطمینان حاصل کنیم.

 

بوشویزن روند آموزشی این شرکت برای آماده شدن فضانوردان برای یک پرواز فضایی را سخت اما آموزنده و مناسب توصیف کرد.

 

بوشویزن در انتها افزود: ما در این جلسات آموزشی، آموختیم که در شرایط گوناگون چگونه عمل کنیم. برای مثال آنها به ما گفتند زمانی که ما پیش از شروع پرواز و زمانی که بر روی صندلی‌های خود نشسته‎ایم اما به دلایلی شرکت بلواوریجین تصمیم می‎گیرد ماموریت را لغو کند چگونه به گونه‌ای که ایمنی ما به خطر نیفتد از کپسول خارج شویم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------