ماجراهای جالب از سرنوشت مشهورترین مومیایی ها



عمل مومیایی کردن از مصر باستان رواج پیدا کرد؛ در دوران معاصر نیز برای آموزش به آیندگان مورد استفاده قرار گرفت و اجسادی با این روش ماندگار شدند. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیا تودی؛ مومیایی‌ها با ارزش‌ترین یادگار‌ها برای ورود به دنیایی است که برای بسیاری از ما در حد رمز و راز باقی مانده است. آن‌ها راهی برای برخی از اکتشافات خارق العاده هستند که هم اکنون نیز ما را شگفت زده کرده اند. ما می‌دانیم که مومیایی (برای حفظ بدن برای زندگی پس از مرگ) توسط مصریان باستان ابداع و ساخته شده، آن‌ها معتقد بودند روح پس از مرگ یک شخص زنده می‌ماند. همچنین آن‌ها معتقد بودند که جسد مومیایی شده یک شخص مکان یا خانه‌ای است که روح او پس از مرگ به بدن برمی گردد.

  

مومیایی چگونه انجام می‌شود؟ 

مومیایی توسط کاهنان ویژه انجام می‌شد. به طور معمول، در روند مومیایی، تمام اعضای داخلی بدن به جز قلب برداشته می‌شدند، زیرا مصریان باستان معتقد بودند قلب جایی است که روح در آن ساکن است. حفره‌ها سپس با مواد شیمیایی و ادویه پر می‌شد تا از رشد هر گونه باکتری جلوگیری کرده و بدن آن را در نمک می‌گذاشتند تا خشک شود. بعد از ۴۰ روز، کشیش‌ها هنگام خواندن دعایی خاص، بدن را با باند کتانی می‌پیچیدند. پس از انجام این مراحل، ماسکی بالای سر بدن مومیایی قرار داده می‌شد تا بتواند در زندگی پس از مرگ شناخته شود.

 

هزاران مومیایی در مصر وجود دارد و برخی از آن‌ها در واقع به قدمت ۳۳ هزار سال عمر دارند. یکی از مشهورترین مومیایی‌ها مربوط به King Tutankhamun یا King Tut است که ۳۰ هزار سال قدمت دارد.

 

لیست زیر شامل داستان‌هایی از جذاب‌ترین مومیایی‌های جهان است:

 

مومیایی King Tutankhamun 

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پادشاه توت، یک فرعون مصری از سلسله هجدهم است که در سنین جوانی درگذشت. وی تقریباً ۱۰ سال سلطنت کرد. علت مرگ او هنوز برای جهانیان به عنوان رمز و راز باقی مانده است. مومیایی او در سال ۱۹۲۲، تقریباً ۳۰ هزار سال بعد از مرگ وی، توسط هوارد کارتر و یکی از اعضای هیئت اعزامی، لرد کارناروون کشف شد که چند ماه پس از این کشف درگذشت. مرگ او همچنین افسانه نفرین مومیایی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. ماسک کینگ توت یکی از نمادین‌ترین تصاویر در جهان است که تقریباً درباره مصر آن دوران توضیح می‌دهد.

 

مومیایی Ramesses II

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

رامسس دوم که به عنوان قدرتمندترین فرعون مصر شناخته می‌شود، تقریباً ۶۰ سال سلطنت و بیش از ۹۰ سال عمر کرد. همچنین گفته می‌شود که او در زندگی خود بیش از ۱۰۰ فرزند به دنیا آورد. جسد وی در دره پادشاهان نگهداری می‌شد، اما بعداً از ترس غارتگران به مخفیگاه سلطنتی منتقل شد. جسد رامسس در سال ۱۸۸۱ پیدا شد و اکنون در موزه قاهره به نمایش گذاشته شده است. هنگامی که این مومیایی توسط برخی از باستان شناسان کشف شد، برای درمان عفونت قارچی به پاریس منتقل شد. قبل از پرواز جسد، برای او گذرنامه مصری صادر شد که در آن شغل وی را پادشاه (متوفی) ذکر کرده بودند.

 

مومیایی Hatshepsut

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

هتشپسوت، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های زن تاریخ مصر است که برای دو دهه سلطنت کرد. معروف است که وی پروژه‌های ساختمانی را در مصر انجام داده است. به جز این، او با تأسیس مسیر‌های تجاری جدید تا زمان مرگ در ۱۴۵۸ قبل از میلاد شناخته می‌شود. او نیز توسط هوارد کارتر در سال ۱۹۰۲ کشف شد.

 

مومیایی Vladimir Lenin

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

ولادیمیر لنین، یکی از اندیشمندان انقلابی و شخصیت‌های سیاسی قرن بیستم، به عنوان معمار و اولین رئیس اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی مشهور است. مومیایی پدر کمونیسم روسیه به نفع نسل‌های آینده انجام شده، زیرا قبل از این در دوران معاصر هیچ فرآیند مومیایی انجام نشده است. روش بسیار پیچیده مومیایی کردن برای بدن لنین ابداع شد. بدن او به چندین حمام و تزریق شیمیایی نیاز داشت تا آسیب نبیند.

 

مومیایی Ginger

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

مومیایی Ginger یکی از شش بدن مومیایی شده طبیعی است و به دلیل مو‌های طلایی خود Ginger نامیده شد. اعتقاد بر این است که این بدن مربوط به یک مرد بالغ است که علی رغم اینکه بیش از ۵۰۰۰ سال پیش درگذشت، مو‌های طلایی و ناخن‌های او آسیب جدی ندیده است. اعتقاد بر این است که Ginger را در گوری با شن و ماسه گرم و خشک قرار دادند که آب (۷۵ درصد از وزن انسان) را جذب می‌کند تا از تولید باکتری جلوگیری کند.

 

مومیایی Rosalia Lombardo

  مشهورترین مومیایی ها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

روزالیا لومباردو مومیایی یک دختر بچه ایتالیایی است که در اثر ذات الریه در سن ۲ سالگی درگذشت. گفته می‌شود که پدرش آنقدر افسرده شده بود که برای حفظ بدن دخترش به سراغ یک مومیایی کننده بسیار معروف به نام دکتر آلفردو سلفیا رفت. بدن آنقدر خوب حفظ شده که به نظر می‌رسد او فقط خوابیده است. این موضوع باعث شده که او لقب زیبای خفته را به خود اختصاص دهد. تکنیک حفظ بدن این دختر برای بیش از ۹۰ سال رمز و راز باقی ماند تا اینکه مشخص شد وی با فرمالین، نمک‌های روی، الکل، سالیسیلیک اسید و گلیسیرین مومیایی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------