وضعیت ترافیکی جاده‌ها و اوضاع آب و هوا در روز طبیعت (1402/01/13) | اجرای طرح ترافیک از فردا



شرایط آب و هوایی در 13 فروریدن 1402،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی با هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان از احتمال طغیان رودخانه‌ها،‌ ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. فردا در استان‌های گلستان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش روی می‌دهد.

 

روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و غرب بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه در شمال غرب،‌ ارتفاعات البرز مرکزی، شال شرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پیش بینی می‌شود.

 

از روز دوشنبه روند افزایش دما در کشور روی می‌دهد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید برای استان اردبیل پیش‌بینی شده است. همچنین امروز دریای خزر و طی 3 روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی هستند.

 

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه 1402/01/13

 

زمان پایان: دوشنبه 1402/01/14

 

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/01/13: مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و شرق سمنان و ارتفاعات تهران.

 

دوشنبه 1402/01/14: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق تهران، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال سمنان.

 

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در مناطق کوهستانی.

 

توصیه: اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

 

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: یکشنبه 1402/01/13

 

زمان پایان: پیش از ظهر دوشنبه 1402/01/14

 

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/01/13: خراسان رضوی، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، سمنان، زنجان، خراسان جنوبی، قزوین، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی، بوشهر، فارس و یزد.

 

دوشنبه 1402/01/14: قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر.

 

اثر مخاطره: احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها.

 

توصیه: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، تعطیل و محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

 

توصیف سامانه: افزایش شدید گرادیان فشاری

زمان شروع: یکشنبه 1402/01/13

 

زمان پایان: یکشنبه 1402/01/13

 

نوع مخاطره: وزش باد شدید در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

 

منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان

 

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک توام با کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و سقوط اشیا از ارتفاعات.

 

توصیه: در نواحی مستعد گردوخاک اجتناب از حضور در فضای باز و سفر ، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

 

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

 

زمان شروع: پیش از ظهر یکشنبه 1402/01/13

 

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه 1402/01/16

 

نوع مخاطره:

یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه: افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج بین 1 تا 2 متر در سواحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

 

چهارشنبه: افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان.

 

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/01/13: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

 

دوشنبه 1402/01/14: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

 

و سه‌شنبه 1402/01/15: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

 

چهارشنبه 1402/01/16: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

 

وضعیت جاده ها:

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب)  حدفاصل ماسال تا مجلار و محدوده های مکارود و هزارچم

 

-ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده های بایجان، شاهاندشت، گزنک و آب اسک

 

-تردد روان در محورهای فیروزکوه و آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) 

 

ضمناً محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

 

*آخرین وضعیت جوی:

- بارش برف و باران در برخی از محورهای استان اردبیل

 

محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می گردد.

 

***

 

اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲ از فردا/ اعلام نرخ جدید ورود به محدوده طرح ترافیک

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

 

شرایط آب و هوایی در 13 فروریدن 1402،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

به گزارش ایسنا، عمار سعیدیان‌فر در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ طرح ترافیک اجرا می‌شود و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نر خ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال ۲۰ درصد افزایش دارد، البته در مدت ۱۳ روز تعطیلات نوروزی این طرح اجرا نشد و از فردا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ماه طرح ترافیک با تعرفه سال ۱۴۰۲ مصوبه شورای شهر اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، "نصف تعرفه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک" از وی دریافت می‌شود.

 

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه انجام دهند.

 

وی ادامه داد: تهرانی ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

 

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 

به گفته وی، اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، تشریح کرد: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 

وی گفت: همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزارو ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

 

شرایط آب و هوایی در 13 فروریدن 1402،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------