تشکیل پرونده قضایی برای تنبیه خشونت آمیز کودک 6 ساله قزوینی



اخبار,اخبار اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل پرونده قضایی برای کودک ۶ ساله قزوینی که از سوی مادرش مورد تنبیه قرار گرفته بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: پس از انتشار اخبار مبنی بر ایراد ضرب به دختر ۶ ساله‌ای توسط مادرش در یکی از شهرهای قزوین که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی گردید، دادستانی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود کرده و پرونده قضائی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل شد.

 

وی گفت: این پرونده هم اینک در مرحله تحقیقات مقدماتی است و همچنین از مددکاران و کارشناسان اداره بهزیستی نیز خواسته شد تا در بیمارستان حاضر شوند.

 

قاسمی در ادامه افزود: در تحقیقات انجام شده از والدین کودک و شاهدان حادثه مشخص شد که کودک و مادرش در منزل پدربزرگ کودک حضور داشته اند و در ساعت سه نیمه شب روز جمعه هفت تیرماه کودک مشغول بازی و شیطنت کودکانه بوده که مادرش عصبانی شده و حسب اظهار وی با پرتاب کردن کلید به طرف کودک، یکی از کلیدها در سر کودک فرو رفته و موجب خون ریزی می‌شود.

 

قاسمی بیان داشت: کودک بعد از این حادثه فوراً به درمانگاه محل و سپس به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل می‌شود که بلافاصله با عمل جراحی، کلید از سر کودک خارج شده و مشارالیه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری می‌شود.

 

وی گفت: شب گذشته رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین با حضور در محل بیمارستان و گفتگو با مدیریت و کادر درمان در جریان روند درمان قرار گرفته و از کودک عیادت کردند و حال عمومی کودک مساعد است.

 

دادستان مرکز استان افزود: تحقیقات در این پرونده همچنان از سوی بازپرس ادامه دارد و اخبار تکمیلی از سوی روابط عمومی دادگستری استان قزوین متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آخرین‌وضعیت دختربچه 6 ساله‌قزوینی/ کاهش ضریب‌هوشی کودک بعید است

جراح معالج کودک‌ 6 ساله قزوینی که بر اثر فرو رفتن کلید بر سرش توسط مادرش آسیب دیده بود، در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این کودک 6 ساله با ورود جسم خارجی بر سرش که همان  کلید بوده، به بیمارستان شهید رجایی قزوین آورده شد که طی بررسی انجام شده مشخص شد جسم خارجی از پوست وارد شده، از استخوان گذشته و از پرده دور مغز هم عبور کرده و وارد بافت نسج مغز کودک شده است.

 

وی افزود: کودک به اتاق عمل برده شد و تیم پزشکی در اتاق عمل پوست سر کودک را باز کرده، استخوان دور محل ورود را برداشته، پرده دور مغز را باز و نسج آسیب‌دیده و خونریزی اطراف آن را که ناشی از ورود جسم خارجی بود، تخلیه کردند.

 

این پزشک معالج ادامه داد: خونریزی مغزی مختصری در سر کودک ایجاد شده بود که با اقدام لازم، از خونریزی و آسیب بیشتر جلوگیری کردیم.

 

وی اضافه کرد: در نهایت پرده دور مغز، استخوان و پوست سر کودک 6 ساله را ترمیم کردیم.

 

تجویز آنتی‌بیوتیک به مدت 10 روز برای کودک

این جراح معالج در پاسخ به این سئوال که آیا کودک نیاز به عمل جراحی دیگری هم خواهد داشت، توضیح داد: احتمال دارد در آینده نیاز به عمل دیگری داشته باشد و احتمال این هم وجود دارد که دیگر نیاز به عمل نداشته باشد.

 

وی افزود: در حال حاضر کودک 6 ساله بهبودی نسبی دارد و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارد که در حال انجام است و به دلیل ورود جسم خارجی بر سرش که خطر عفونت وجود دارد، آنتی‌بیوتیک برای کودک تجویز شده که به مدت 10 روز باید مصرف کند.

 

این متخصص جراحی مغز و اعصاب در خصوص کاهش ضریب هوشی کودک بر اثر آسیب مغزی و ایجاد مسائل روحی و روانی کودک اذعان کرد: احتمال اینکه ضریب هوشی کودک کاهش یابد، بعید است اما در مورد مسائل روحی و روانی وی نمی‌توانم قضاوت کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------